Jump to content

Mercedes OM 636 erfaringer


Vegard k

Recommended Posts

Det er vel en godt dugende motor det der men mener å huske at den stammer fra 1949 og gikk ut av produksjon på 60-tallet en gang så helt moderne er den nok ikke og deletilgang kan jo være litt så som så på såpass gamle motorer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg vet blir motoren produsert for ikke alt for lenge siden hørt rykter om noe truck motor og. glødepluggene fikk jeg faktisk på biltema sist,. men det til eldre mercedes diesel tror jeg sammenlignet og passet fint..tror det er den mest solide motorn i sin klasse som er bygd, hvertfall blant de bedre..

Link to post
Share on other sites

Hadde en OM636 i min første båt, en Hardangersnekke og glad jeg er kvitt dritten (både båt og motor sikkelig hjemmesnekra) Makan til tungstarta motor skal en lete lenge etter. En vanlig sommerdag brukte starteren ca 45 sek før motoren fyra. Og da røykla jeg halve båthavna. Siste dag i sept tømte jeg to batterier og han startet til slutt. Kan jo godt hende at selve motoren, når den først er i gang så må man skyte den før den dauer men..

Tror min forhenværende var tatt rett fra en bil/truck og satt i båt. Eksosen ble så varm engang at den antente treverket til motorkassen.. Eksosen kom ut fra motorblokka i 2 rør som ble til et før kjølevannet kom inn litt lenger ned og kjølte ned eksosen.

 

Båten ble kjøpt på impuls og uten kunnskap. Lært litt på det da både av mekking og ikke kjøp på impuls..

 

div_004.jpg

Redigert av Hekkbølgen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...