Selvar Startet 18.August.2011 Del på Facebook Startet 18.August.2011 Ønsker meg en rimelig og grei kartplotter med kart for Sørlandskysten. Noen som har gode tips å dele, eventuelt tips om hvor jeg får tak i en slik kartplotter? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 (redigert) Vil anbefale en liten bærbar PC med OpenCPN, GPS til å koble i USB-port og kart fra Nautisk forlag. Redigert 18.August.2011 av BAN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Jeg vil absolutt anbefale Garmin gpsmap 720. Den er kjapp, fungerer godt med intern antenne, og koster ikke all verdens. Det er jo en rivende utvikling på kartelektronikk. Er mer fornøyd med denne enn jeg var med Raymarine E90W som jeg hadde på forrige båt, og den koster 3x. Forøvrig er det kjekt med OpenCPN og PC forutsatt at du ikke må betjene det der det er mye lys og vær og vind. Benytter anledningen til å spørre om to småting som irriterer litt med Garmin720. Det ene er at AIS-kollisjonsalarmen slås på automatisk når plotteren starter. Jeg kunne tenke meg at default var at at denne sto av. Det andre er at jeg ikke har funnet en måte å kunne vise klokke på skjermen. Noen som har fått til det?. Jeg bruker i dag "merk" knappen for å kunne se tidspunktet, men det krever jo litt trykking f.eks under en regattastart. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.