jsw Startet 18.August.2011 Del på Facebook Startet 18.August.2011 Som bildet viser kommer det litt olje rundt "lokket" på kompressoren. Det som vises her er kommet etter ca 100 timers drift (tror jeg..). Mitt spørsmål blir da om det "bare" er å skifte en pakning eller om dette indikerer noe mer alvorlig? Det lekker (svetter?) bare slik bildet viser - ikke noe rundt på de andre sidene. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post Share on other sites More sharing options...
jsw Svart 24.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2011 Ingen som har et lite innspill Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post Share on other sites More sharing options...
kes Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Har du forsøkt å trekke til boltene? Hvis ikke det hjelper, må muligens pakningen skiftes. En annen ting er at etter 100 timer var ikke dette noe særlig. Kan det være litt søl i forbindelse med skifte av olje? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Har du forsøkt å trekke til boltene? Dette lokket er i bakkelitt eller noe i den duren så her skal man være VELDIG forsiktig med og dra til.. Jeg tror ikke oljen kommer fra flensen da det er kun ladeluften som kommer opp fra kompressorskovlene som passerer der.. og hvis så er tilfelle så har du massiv ladeluftlekasje i flensen.. Noe som forøvrig ikke er unormalt da mange gjerne bruker toppen til og tråkke på når de entrer motorrommet Spray på litt såpevann rundt flensen og rus motoren til kompressor slår inn.. se så etter bobler.. hvis bobler bytt lokk/stuss da de får små hårfine sprekker i seg hvis noen som nevnt bruker dette som stigtrinn. uannsett så skal du ikke ha olje opp der.. da må du ha innvendig lekasje fra oljesiden og inn på kompressorsiden og da følgelig lavere oljenivå på den.. det er flere dyktige verksteder som lett pakker om disse og bytter lager hvis så er tilfelle. Ny kopressor er vel 27 lapper hvis jeg ikke husker feil.. ompakking og lagerbytte kommer på ca 5 lapper mener jeg og huske. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Sikker på at det er olje? Det ser grønt ut og det nærmeste som er grønt er kjølevannet som du ser litt på siden i bildet i ekspansjonstanken :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
jsw Svart 25.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2011 Hei og takk for skikkelige innspill!! Har tråkket på den, ja, "trodde" det var metall.. Pakning og sprekker høres riktig ut - verre er det at det kanskje er innvendig lekkasje da olje ikke skal opp der. Da blir det tur til Fredrikstad / Ragnar Ringstad for nærmere konsultasjon. Thorlyn - har du noen antagelser om hva som evt kan skje om dette ikke fixes med en gang? Tror du jeg har jeg nå "å gå på" der (selvfølgelig HELT uten ansvar for evt mening om dette) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Du kan skjære lager i kompressor som følge av for lite olje.. ellers så er det ikke heldig og kjøre olje inn på turbo,ladeluftkjøler etc da det vil kokse seg og medføre mindre ladetrykk dårligere kjøling av ladeluft etc. Du har nok vesentlig fall i ladetrykket(når kompressor er innkolblet) ditt allerede nå siden det er lekasje der. Hør med ringstad du Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.