Jump to content

Kan jeg bruke NGK DCPR6E plugg på Mariner 50hk 4T EFI?


larsen2000

Recommended Posts

Av en eller annen grunn spesifiserer Mercury Champion plugger for mange EFI motorer, men de pluggene du har fått bør fungere helt fint.

I min NGK liste får jeg opp DCPR7E som erstatning for RA8HC, men det har liten betydning da den bare er en grad kaldere enn de du har kjøpt.

 

For NGK betyr:

DC = 12mm gjenger og 16mm mutter

P = Projectet senter elektrode

R = Resistor (som må brukes på alle motorer med elektronisk dilldall)

6 = hvor varm pluggen er

E = stikker 19mm inn

Link to post

Altså 6 er varmere enn 7, da det går motsatt vei på NGK, mens på Champion er pluggen varmere desto høyere tall, altså motsatt av NGK igjen.

 

Listene for plugger er kun veiledende, og helt riktig plugg finner man egentlig bare ved prøving og feiling, men å kjøre med en plugg som er ett hakk varmere er normalt ikke noe problem, men ta de gjerne ut etter at du har kjørt noen timer for å se at de ikke går for varme, og hør litt ekstra etter for tenningbank på høye turtall, så går det nok helt fint da det er uhyggelig lite sannsynlig at en så liten forskjell har noen betydning overhode, og kjører du litt aggressivt så kan det godt hende du burde hatt enda varmere plugger.

 

Brødrene Haaby i indre Østfold er billigst på alt thumbsup.gif

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...