larsen2000 Startet 18.August.2011 Del på Facebook Startet 18.August.2011 Står i manualen til Mariner motoren min at den skal ha Champion RA8HC plugger. Var i en butikk hvor jeg fikk med NGK DCPR6E isteden som skulle gjøre samme nytten. Ved søk i konverteringstabeller finner jeg ikke at den skal passe. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Av en eller annen grunn spesifiserer Mercury Champion plugger for mange EFI motorer, men de pluggene du har fått bør fungere helt fint. I min NGK liste får jeg opp DCPR7E som erstatning for RA8HC, men det har liten betydning da den bare er en grad kaldere enn de du har kjøpt. For NGK betyr: DC = 12mm gjenger og 16mm mutter P = Projectet senter elektrode R = Resistor (som må brukes på alle motorer med elektronisk dilldall) 6 = hvor varm pluggen er E = stikker 19mm inn Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Jeg krysset pluggen nå lista på edb apparatet.. dcpr7e er rett i ngk eller denso XU 22EPR-U Ngk pluggen ligger fra 76 til 95.- pr plugg avhengig av hvor du kjøper den .. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 18.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2011 Ah, så bra! Da kjører jeg på med de hvis det ikke gjør noe at den er kaldere. Hvem selger forresten plugger rimeligst? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Dem med minst fortjeneste Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 (redigert) Altså 6 er varmere enn 7, da det går motsatt vei på NGK, mens på Champion er pluggen varmere desto høyere tall, altså motsatt av NGK igjen. Listene for plugger er kun veiledende, og helt riktig plugg finner man egentlig bare ved prøving og feiling, men å kjøre med en plugg som er ett hakk varmere er normalt ikke noe problem, men ta de gjerne ut etter at du har kjørt noen timer for å se at de ikke går for varme, og hør litt ekstra etter for tenningbank på høye turtall, så går det nok helt fint da det er uhyggelig lite sannsynlig at en så liten forskjell har noen betydning overhode, og kjører du litt aggressivt så kan det godt hende du burde hatt enda varmere plugger. Brødrene Haaby i indre Østfold er billigst på alt Redigert 18.August.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.