Jump to content

Båttransport på bil Kr.sand-Stavanger


bjoris

Recommended Posts

Noen som vet ca pris på dette, det er snakk om en Joda 850 (298 bred og 850 lang og ca 3.3 tonn). Vi sjekker også priser helt hjem til Stord, men har en mistanke om at det er mye å spare på bare å ta den til Stavanger og så ta sjøveien resten. Og jada, jeg vet at det hadde gått ann å ta den rundt for egen maskin, men det ble ikke tid til et slikt prosjekt de neste ukene... i 2005 tok jeg min daværende Fjord 815 fra Arendal til Stavanger for 5000, men det var på en bil som ikke kan ta en slik båt og antakelig var det rimelig billig også så jeg regner med det blir dyrere enn det, ja...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Vil tippe ca 10 000, avhengig av når du vil ha båten opp. Er det midt i høstrushet blir prisen høy, men hvis det er før eller etter rushet så kan man forhandle seg frem til en god pris.

Vet bla at Urdal Transport & Andersen transport kjører båter i Kristiansandsområdet ( sikkert en hel masse andre transportselskaper også)

Link to post
Share on other sites

Jeg tok min båt fra Arendal til Stavanger i fjor høst med bil spesialdesignet for båter. Det var en Nidelv 300, og betalte da 15000,- Han tok da min gamle med seg ned i og med selger tok den i innbytte, men tok ikke noe ekstra for det. Måtte da ha kran for av og pålasting i tillegg, da bilen ikke hadde det selv.

Link to post
Share on other sites

De som fraktet min båt hadde trekkvogn med krane og svanehenger, noe som sparte oss for endel kostnader med tanke på krane i hver ende. Nå holder disse til borti Drammen. Men hvis du skal bare ha båten til Stavanger, kan du jo sjekke med feks Lyse som skal være rimelig oppegående på båtfrakt. Kanskje de har noe som skal nedover med det samme. Eller du kan prøve http://www.nordiccranegroup.no/kunder/ncg/cms.nsf/pages/transport.html , http://www.ekt.no/ eller http://kleppspesialtransport.no/ .

Jeg hadde nok selv ringt Lyse, hadde kona latt meg få ha båten hjemme i gården i vinter...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Sjekket pris fra mandal-stavanger for 1 år siden. Frakt av joda 7900. Det var bil med kran, de tok 1000/ time ink mva.

Kom på 6000 med løft. Endte opp med å kjøre båten, og hadde en kjempefin test tur med nykjøpt bruktbåt.

Du kjenner ikke noen som har lyst på en gratis båt tur?

Link to post
Share on other sites

Det beste du kan gjøre er nok å ta kontakt med LarsL her på båtplassen. Han frakter båter på egen kjøl raskt effektivt, skånsomt og til en gunstig pris. Har meget gode referanser og kunder som kommer igjen og igjen.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...