Double Weber Startet 19.August.2011 Link til dette innlegget Startet 19.August.2011 Til søndag skal vi hente en Draco 21 i Bamble og kjøre den på henger til Kristiansand. De har jo da meldt regnvær, triste greier... Hvordan anbefales da å frakte båten? Kalesjen på eller en form for presenning? Har kalesjen godt av å ligge i 60 - 70 km/t? Redd for at den skal bli revet i biter... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Kent Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Hvis det var min båt hadde jeg kjørt med kalesjen på. Nå veit ikke jeg hvor fort båten din går men jeg kan ikke tenke meg at det er noe problem i 60 - 70 km/t, mulig 80 blir litt fort... Gratulerer med ny båt!! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Det er ingen problem, har jeg gjort mange ganger med ulike båter. Aldri skjedd noen ting. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
LM 605 Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Transporterte nylig en Polar 20 i fra Skien til Kr.sand i regnvær på båthenger uten noen form for dramatikk. Kalesjen og bøyler tåler veldig mye. Tenk når båten ligger fortøyd i båthavna i stiv til sterk kuling, da river det ganske godt i kalesje-utstyret, uten at dette tar kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 19.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 (redigert) Da går vi for å transportere med kalesjen på. Får bare ikke rå-kjøre så veldig Redigert 19.August.2011 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
hanto1 Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Største problemet er dritt og støv som virvles opp. Kalesja trenger en real vask etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Er vel ikke verre en stiv kuling. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Fikk båten min på lastebil fra Arendal til Stavanger ifjor høst i skikkelig drittvær. Verken bøyler eller kalesje tok skade av det, men båten så ikke ut i det hele tatt, men etter en grundig spyling så ble den bra Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Største problemet er dritt og støv som virvles opp. Kalesja trenger en real vask etterpå. Tror nok det holder med en vanlig spyleslange og vaskesvamp, det gjorde det hos meg. På en slik forholdsvis kort tur på denne tiden av året(uten salt,asfalt o.l.), er det vel mest støv og "vanlig" skitt som lett lar seg spyle av. Det fraktes jo tross alt mye båter både på våren og høsten på veiene i forbindelse med utsetting/opptak i all slags vær både over korte og lengere strekninger. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Når man har båten på Holmen i Drammen ser den helt pyton ut hver uke. Der ligger både brygger og opplagstomt omkranset av motorveibro, jernbanebro og Holmenbroen. Her får vi støv, jernspon og om vinteren også til dels store mengder snø når motorveibroen blir brøytet i høy hastighet(det kommer over kanten og detter ned på opplagstomten). Et forferdelig styr med Veivesenet og forsikringsselskap de gangene en båt har blitt skadet av isklumper etc). En liten tur langs landeveien på lastebil tåler nok både båten og kalesjen din. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansi Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 En liten tur langs landeveien på lastebil tåler nok både båten og kalesjen din. Enig, tror ikke det er så mye å bekymre seg for. I verste fall får du en liten vaskejobb etterpå. Grattis med ny båt, regner med at det er den som står klar på Stoa i Langesund. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 19.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Takk for det Skal hente båten i Valle i Bamble. Henter ekstra motor i Skien. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Møkkalasset Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 80km/timen er 22 sekundmeter. Tilsvarer liten storm. Det vindtrykket bør enhver kalesje takle. Men enig med innlegg 6 m.fl, at støv og skitt kan være et problem. Det beste er hvis du kan kjøre innom en marina som kan legge på krympeplast (Slik de bruker til vinteropplag). Tror ikke de skal ha mange kronene for det. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.August.2011 Link til dette innlegget Svart 19.August.2011 Men enig med innlegg 6 m.fl, at støv og skitt kan være et problem. Tror neppe at det er noe kjempestort problem. Veiene er ganske reine nå etter all nedbøren. Kjørte fra Stavanger og hjem med en Ibiza 20 på henger for noen få år tilbake, kalesje oppe, ikke noe spesielt dritten etter turen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.