Jump to content

Grandezza 26CA med D4 225 DPH, får ikke maks turtall/fart lenger


Slice of Life

Recommended Posts

Hvor mye turtall og fart mangler du da? Høres tidlig ut, men jeg har sett dieseldyr i nesten nye båter..... Du skal få feilkode hvis du har lavt dieseltrykk, så hvis du ikke får det er det muligens en annen feil. F.eks tau i propellen kan bremse mye og kan være vanskelig å se.

Link to post
Share on other sites

Tviler på dieseldyr på en ny båt. Med hensyn til groe, så skal det faktisk ikke mye til før det merkes på turtall/fart. Dette er jo også en båt som ikke er bunnstoffet. Hadde samme tilfelle på en ny båt for en del år tilbake. Min båt var ikke stoffet,forhandler mente man skulle kjøre slik første sesongen for å "slipe" av fett etc. etter formene som båten blei støpt i.(bare tull). Men det var ikke mange ukene før jeg hadde problem med å få båten i plan p.g.a. groing,så den blei raskt satt på land for bunnstoffing. Etter dette ble det fart på sakene!

Link to post
Share on other sites

225 hk i denne båten må da være bra. Utelukk ikkje tette filter sjøl om båten er ny. I år har eg sett tett Racor filter på tank som var gullende ren i vår. Mass dritt i fyllestasjoner. Men du skal få alarm om filtertilførsel bremser motor. Med tanke på groe tenk % av båt som er nedi sjø på max fart. Skal då være ekstremt gale for å gi utslag på en slik båt/fart. Det er min oppfatting.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...