Slice of Life Startet 19.August.2011 Del på Facebook Startet 19.August.2011 Får ikke maks turtall/fart lengre på min Grandezza 26CA.(D4 225 DPH).Båten er ny i år,og ikke bunnsmurt.Men det er bare litt antydning til groe under,litt grønt slim.Kan det være dieselfiltrene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Hvor mye turtall og fart mangler du da? Høres tidlig ut, men jeg har sett dieseldyr i nesten nye båter..... Du skal få feilkode hvis du har lavt dieseltrykk, så hvis du ikke får det er det muligens en annen feil. F.eks tau i propellen kan bremse mye og kan være vanskelig å se. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Tviler på dieseldyr på en ny båt. Med hensyn til groe, så skal det faktisk ikke mye til før det merkes på turtall/fart. Dette er jo også en båt som ikke er bunnstoffet. Hadde samme tilfelle på en ny båt for en del år tilbake. Min båt var ikke stoffet,forhandler mente man skulle kjøre slik første sesongen for å "slipe" av fett etc. etter formene som båten blei støpt i.(bare tull). Men det var ikke mange ukene før jeg hadde problem med å få båten i plan p.g.a. groing,så den blei raskt satt på land for bunnstoffing. Etter dette ble det fart på sakene! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Det du skriver stemmer sikkert men om det merkes er vel avhengig av hvor overmotorisert båten er. Vill gjetning sier meg at en 225 hester i en grandezza 26 er marginalt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Slice of Life Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 D4 225 er det største motoralternativet til denne båten,den er egentlig bare 25 fot da..Normal toppfart er 36 knop,ved 3500 rpm.Får nå 33 knop og 3300rpm.Får vel ta den opp å rengjøre den,evt. sjekke drevet.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Sikkert bare groing under skroget. Når det kun er snakk om 2-3 knop eller 200 omdr. redusering, så skal der ikke mye sly under båten for å utgjøre dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Jeg hadde tilta opp drevet og sjekka tilstanden ifm den ukentlige sjekken av oljenivå. 200 rpm er ikke akkurat problematisk. Jeg sjekker ikke toppfart en gang i året engang, nøyer meg med å anta at allt er normalt med normal gassrespons og cruise-turtall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 høres ut som groe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
skhauge Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 225 hk i denne båten må da være bra. Utelukk ikkje tette filter sjøl om båten er ny. I år har eg sett tett Racor filter på tank som var gullende ren i vår. Mass dritt i fyllestasjoner. Men du skal få alarm om filtertilførsel bremser motor. Med tanke på groe tenk % av båt som er nedi sjø på max fart. Skal då være ekstremt gale for å gi utslag på en slik båt/fart. Det er min oppfatting. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Det var ikke vondt ment Jeg kjenner ikke denne båtens skrogform og vekt, D4-225 er jo en råsterk 225 hester med fyldig effektkurve . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stoner Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Jeg har lik båt, og merker ikke store forskjellen fra vår til høst etterhvert som drev og flapser gror over. Båten er bunnsmurt, da. Der hvor jeg merker betydelig utslag på toppfarten, går heller på hvor godt jeg trimmer den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Joda3300 Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Trim og flaps kan synke 200 omdr, vist ikkje kan det vera ladeluft tempratur sensoren(map sensor) som har vert svakhet på D4/D6 eller ein injector som er dårlig. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.