Jump to content

Da er sørover turen med skøyta startet!


Keiko123

Recommended Posts

Høres ut som om du har vært heldig med valg av kone.

 

Butikken i Selsøyvik er beholdt som en gammel krambu, og er absolutt verdt et besøk. De har alt du trenger på halve arealet av en brustadbu.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Da er vi godt igang med Folla. Hadde en hviledag i Rørvik for å komme oss etter kvelden vi hadde på Ylvingen. Fikk også en mann til ombord som kom etter med hurtigruten. Toppet tankene med diesel. Har brukt 5.5 liter i timen siden vi gikk fra lofoten . Må jo si at det er svært rimelig. Har holdt en snittfart på 6.5 knop. været er nå helt fantastisk. Stjerneklart og nordlys. Kun litt tungsjø etter vinden tidligere i dag.

Link to post
Share on other sites

Da passerte vi nettopp Fedje. Fikk det litt travelt med å komme oss sørover på grunn av dårlig værmeldinger fremover. Skuta fungerer kjempebra. Turen over Hustavika og rundt Stadt gikk strålende. Cruiser på rundt 6.8 kn med forbruk på 6 liter i timen. Må si jeg er imponert over 4012 plotteren og autopiloten til Garmin. Kan trygt anbefales.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei! Ankom Storsand i går. Ble litt liggetid i Haugesund på grunn av været. Da vi kom oss avgårde blåste det enda stiv kuling da vi passerte Lindesnes. Så det ble en frisk tur på lens bare med fokka oppe:-) Må si at skuta taklet dønningene fantastisk. Hadde flere ganger ganske mye sjø som braut rett bakom hekken. Måtte hele tiden ligge med vinden på låringen siden jeg ikke har fått lagd meg spribom til fokka enda. Var oppe i 8,5 knop med motor på slarking men vi kom fort ned på jorda igjen da vi kom rundt Lindesnes og fikk tidvis opp i 3 knop motstraum og den hold taket til vi passerte Jomfruland. Var oppe i Lyngør og gikk innerleia til vi passerte Risør. Fantastisk fint område som jeg gleder med til å utforske videre:-)

Redigert av Keiko123 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...