Jump to content

Trenger tips om vaskemidler til båten


larsen2000

Recommended Posts

Jeg har en Askeladden 475 på henger og som jeg stort sett får spylt med ferskvann etter hver tur. Den ble syrevasket og polert på marina før jeg kjøpte den så den ser ny ut tross sine 10 år. Hva anbefales av vaskemidler og poleringsmiddel før vinteropplag når det ikke er noe groing eller misfarging på den? Er det som med bil at man bruker et vaskemiddel først og polerer etterpå? Gjerne link til Biltemaprodukter dersom det gjør nytten.

 

Må jeg styre unna alle typer midler på bunnstoffet? Det er fortsatt helt fint, så ser ut til at jeg ikke trenger å stoffe på nytt i høst.

Link to post
Share on other sites

dersom du vil fjerne flekkar og misfarging kan du kjøpr rubbing, dette "bryt" ned overflata og må difor voksast eller polerast etterpå. Biltema produkt er ok. Vaske med såpe først, rub ned og bon/ poler. pass på å ikkje bite over for mykje med ein gong. ta mindre områder om gangen og prøv gjerne først på mindre synleg område. Fleire lag med voks gir betre resultat.

 

Dyrare hi end produkt vil gjerne gi betre resulat, googl litt rundt.

 

spyl på bunnstoff,o g inspiser til våren.

 

lykke til

Ja til heilårsbruk av båt

 

1.7 dti.zip

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...