Jump to content

Sprekker i overlapp fra undervannshus til propell. Konsekvenser?


Whistler

Recommended Posts

På ett eller annet tidspunkt har et fremmedlegeme (stein, bolt, skrue?) funnet veien inn gjennom propellhuben og inn i undervannshuset. Dette (fremmedlegemet) har på siste tur funnet veien mellom flensene på propellen og undervannshuset og brukket løs deler av undervannshuset, ca 1,5-2 cm av den delen som dekker den innerste flensen av propellen. Skaden går på ett sted et par mm forbi "støtteringen" til akslingen. Noe av propellflensen er også skadet og mangler noen deler.

 

Da jeg sist uke :headbang: kom i skade for å rygge over kameraet mitt er det dårlig med bildemuligheter...

 

Etter litt bank og fil går nå propellen fritt og undervannshuset er fritt for fremmedlegemer. Den oljefyllte delen av undervannshuset er uskadd.

 

Kan dette fikses med glassfiber, epoksy og en nennsom hånd, eller må jeg finne et nytt undervannshus og bli kjent med girkassens oppbygging?

 

Fortrinnsvis har jeg tenkt å ha båten på vannet i noen uker til. Vil det ha noen særlige konsekvenser å kjøre med dette som det er nå?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...