Jump to content

Gir vaier til Draco 1700 med VP280 drev


hebbelille

Recommended Posts

noen som vet kor man kan kjøpe girvaier til draco 1700 med vp280 drev? det er den orginale gir/gass konsolen som står i og det er en VP det også??

 

vet ikke helt ka so ha skjedd, men hører den er løs nede i dreve, men vet ikke om den er av eller ikkje enda, båten får eg muligens på land i morgen.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Takker for svarene, prøvde å se lit på den verskte boka som eg fant på forume her under dokumetasjo eller noe, men så ikkje noe som viste hvordan man tar løs eller fester vaieren.

 

Draco aq140: er den lett og ta av bak på dreve? ser vaieren går inn i en ekstra strompe på agregate der den går igjenom og ut på selve dreve. kommer man til vaieren når man tar vekk det deksele som er festet med 2 skruer "der det står 280"

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Ja, vaieren er festet til girsjalteren bak dekselet, og den er lett å ta av.

Sitter normalt med en bolt med splint, samt en liten brakett på baksiden av drevet.

Den dras deretter ut av strømpen inne i motorrommet, og løsnes ved fjernkontrollen og eventuelt hvis den sitter fast i båten andre steder.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal legges til at det er litt leit å skifte wiren mens båten ligger på vannet , vanskelig å komme til braketten bak drevet. men ta av dekselet med de 2 skruene, mulig den bare har hoppet av, det kan du fint gjøre mens båten ligger på vannet.

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Båten ligger på vanne nå, men skal ha den opp på hengeren en av de nærmeste dagene, skal da også sette på Smart Tab og se om dette kan hjelpe båten lit å komme seg opp i plan.

 

Jeg var veldig usikker på om jeg kunne opne det deksele mens båten lå på vanne, selv når motoren er tiltet helt opp så ligger dette litt under vann, og er det så lurt å fa masse vann inn der? bør ikke dette være tett?

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...