bc45 Startet 20.August.2011 Del på Facebook Startet 20.August.2011 (redigert) Jeg oppdaget nettopp at motoren ladet startbatteriet med 15,1 V spenning, mens forbruksbatteriene øker spenningen fra 12,2 til 12,3 volt. Har sjekket alle kontakter og alt ser fint ut. Har lenge fått ladealarm når jeg har startet motoren, men dette ble sjekket på verksted og de sa alt var som det skulle, bortsett fra en liten elektronisk enhet som ga feilmelding uten grunn. Enheten skal forøvring snart skiftes. Jeg har en Volvo Penta D2-75. Noen som har peiling på hva som er galt? Forbruksbatteriene lader forøvrig fint på landstrøm. Redigert 20.August.2011 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
glaserud Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 15,1 på startbatteriet virket veldig høyt. Har du ladeskille melom batteribankene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bc45 Svart 20.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2011 Ja, jeg har det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 20.August.2011 Del på Facebook Svart 20.August.2011 Hva slags? Skilledioder eller relè? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.