Jump to content

Ulovlige båtopplag

sailor85

Recommended Posts

Til trådstarter.

Lagerhallen deres, ligger den nærme vannet, slik at opptak og transport inn i hallen er inkl i de 300,- pr. fot?

Kopierer meg sjøl her.

Har ikke fått svar på dette spørsmålet.

Kan ta med i samme slengen. Hva med bunn spyling, inkl?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

300,- pr fot, for båter opp til 25 fot er dyrt.

Nja,er jo ikke spes dyrt dette,selv om kunden leverer båten ferdig vasket på døra.

Om man har 80 båter og alle holder 20-25 fot og betaler 300 foten blir det ikke mye kroner i gjenn etter Mva,er man så heldig at det blir noen kroner igjenn etter avdrag/leie på lokaler,strøm Etc,kan man kanskje ta ut en 50 lapp pr mnd i lønn.

Men tilbyr man konservering for 2-3 lapper samt polering og stoffing for omlag samme sum,kanskje litt vedlikehold på motor så får man jo noen kroner der også.

Man bør i det minste være to mann skal man drive med dette,er man heldig blir det noen få kroner i gjenn etter alle utgifter som man kan bruke til lønn.

Skal man bli milionær i denne bransjen må man bruke 10 for å tjene 1.......

Nesten mer lønnsomt å gå på sosialen!!

At noen i det heletatt gidder å starte med dette er beundringsverdig.

Lykke til :pray:

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Hallen vår ligger 5 minutter fra kran og 10 minutter fra båtrampe. Opptak tar vi normalt 500 kroner for. Spyling kommer også i tillegg. Men folk flest vil ha flere tjenester som stoffing, polering, motorkonservering etc. Da gir vi en pakkerabatt som er høyere enn opptaktprisen. All håndtering på lageret er inkl i prisen.

Dette er uten tvil en hard bransje å begi seg inn i. Begynte mest som en hobby spesielt etter jeg fikk pris på å lagre min Hydrolift F23 hos en konkurrent. Det var på 29000(!!!!) kroner.

Men vi i familien tar ikke ut lønn på dette. All inntjening går tilbake til selskapet for å bygge opp dette. Skjønner at hvis man skal kunne leve av dette må man drive stort. Ingen som tror de kan leve av 40-50 båter i året.

Det endelige målet er jo selvsagt å bli en stor aktør her på østlandet. Men det skjer nok ikke i dette tiåret...

Er vel en del båteiere som har tatt båten opp nå,fått mange bestillinger ennå?

Er mange bedritne opplag rundt om kring,så har du først kapret en kunde og behandler mann og båt bra,så får du nok mange og lange kundeforhold.

Mange kunder er kanskje litt skeptiske til deg som ny på markedet,dem har som regel dårlig erfaring fra tidligere opplag og kan behandle deg som en dritt den første sesongen,men det er bare å jatte med dem så kommer dem tilbake til høsten,men da som en snill og ydmyk kunde.

Du vil nok kanskje miste noen kunder en vinter eller to,men har du gjort en god jobb kommer dem som regel tilbake da dem finner ut at det "billigere" opplaget var kanskje ikke var så billig allikevel......

Bare husk å få alle avtaler skriftlig,en mail er mer å slå i bordet med fremfor en tlf samtale som kunden nekter for.

Vær nøye med å få ca utdato av kunden,slik at du plasserer båtene slik at du slipper å flytte 40 båter for å få ut den ene!

Den beste promoteringen får du av fornøyde kunder som anbefaler kollegaer,slekt og venner.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

men det er bare å jatte med dem så kommer dem tilbake til høsten,men da som en snill og ydmyk kunde.

Dersom noen bare jatter med meg så er snill å ydmyk ikke egenskaper jeg viser, da bare tråkker jeg over dem. Fast kundekrets må bygges å noen vil falle fra, noen vil prøve andre løsninger å kanskje komme tilbake, nye vil komme til å den beste måte å få dette til på er å gjøre en god jobb, være fleksibel og systematisk. Snille å ydmyke kunder skjerper ikke apetitten. Å rakke ned på konkurrentene gagner ingen.

Redigert av free (see edit history)

Har fått inn noen båter nå, og merkeren økning på antall forespørsler.

Sevsagt må en kundekrets byggs opp og den beste reklamen vil jo alltid være fornøyde kunder.

Vi prøver jo alltid å gi kundene det de vil ha, men ingen som få spesialbehandling eler noe sånt. Vi har jo satt opp et regelverk som vi forholder oss til.

Dette er jo en bransje hvor man kan forvente at de fleste kunder kommer tilbake så lenge de blir bra behandlet og tjenestene er proft utført.

Det vil jo (nesten) alltid være biligere å lagre båtene sine utendørs, og det kan vi jo selvsagt ikke konkurrere med. De fleste av våre kunder har dyre skjærgårdsjeeper og rib'er. Og de er delt opp mellom de som vil sikre at båten blir best mulig tatt vare på under tak om vinteren, og de som har båt kun for bruken sin del. M.a.o så vil de ikke gjøre noe vedlikehold eller slikt selv.

Men mener ikke at våre priser er høye når man sammenligner med andre i området som tilbyr det samme. Snarere tvert i mot

Til sammenlgining betaler jeg ca 30 000 for min 36 fots båt i innendøres hall i Danmark.

(Inkl opptak/utsett, spyling, Avmasting, lagring i hall, konservering av motor/vvs og stoffing til våren. )

Jeg leverer båten i havna om noen uker og henter den i havna i påsken.

Vel verdt pengene. Jeg har båten annenhver år på land og annen hvert år på bobler. Totalkostnaden, - sett over en to årsperiode er derved godt innefor budsjettet.

• 1 måned senere...
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...