Sail S Startet 21.August.2011 Del på Facebook Startet 21.August.2011 Hei, Vi har en standard rustfri to-bluss ENO med stekeovn, men synes stekeovnen er dårlig. Lurer derfor på om noen her inne har noe erfaring om det finnes andre varianter med samme størrelse som har bedre ovn? Jeg har ikke funnet noen med høyere effekt, men det er vel mulig at andre feks har bedre isolering e.l? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Jeg skiftet ut en gammel 2-bluss Eno med en 4-bluss av samme merke (Eno Le Bretagne) og oppdaget at stekeovnen var akkurat lik, til og med samme dimensjon... Fordelen med den nye var at den hadde termostat, ganske grov og enkel men det var likevel et godt framskritt. Den hadde en slags grillelement men det var fullstendig ubrukelig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
BEG Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Brenneren er ofte stillt feil i komfyren. Juster luftspalten og det kan godt hende varmen blir mye bedre. Enkelt å gjøre, manualer finnes på nettet. Mvh. Beg Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
nitesu Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Har du en adresse? Sitér dette innlegget Nils Terje Sundberg Link to post
BEG Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 Kanskje du finner din type her; http://www.termomarin.no/ext/Bruksanvisninger.aspx Etter justering av min ovn, tok det kort tid å få god varme, samt at topptempen ble høyere. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Mariell Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 (redigert) Kanskje jeg skal prøve det. Har en 4 blussmed stekeovn. Ovnen fungerer greit med bra varme, men det såkalte grill elementet (overvarme)fungerer ikke. Det starter, hvis døra er oppe, men slukker(kveles av luftmangel) om døra lukkes. OBS. Lagt til "Hvis intet annet nytter les bruksanvisning". Var vist noe om å trekke en arm som holder vaarmeskjoldet og noe sånne greir som skulle gjøres før grillen startes, pga at den ellers ville få for lite luft. Bruker ovnen mye både til matlaging og enkelt bakverk. Funker som bare Viktig å få sikkelig forvarmet ovnen før man setter noe inn og prøve å få ledet under/bakvarmen rundt, slik at ikke det som står innerst i ovnen blir svart brendt under og det som står ytterst fortsatt er rått. Redigert 21.August.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
nitesu Svart 21.August.2011 Del på Facebook Svart 21.August.2011 (redigert) Takk skal du ha BEG.fant ut av det.kjerringa har klaga på dårlig effekt på ovnen i hele sommer. Redigert 21.August.2011 av Havsula 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Nils Terje Sundberg Link to post
Sail S Svart 23.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2011 Takk for tips. Skal se litt nærmere på det med åpning og brenner. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Hei, Jeg tar opp denne gamle tråden igjen. Har skrudd fra hverandre komfyren og funnet ut av hvordan man justerer, men jeg må snurpe luftmengden mer enn de foreskrevne 4mm i hht til EON instruksjonen for å få en flamme tilsvarende det som står på tegningen. Kan det være at jeg har dårlig trykk eller at dysene er tette? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 (redigert) Jeg har en ENO 2bluss i båten, vi har vært sånn middels fornøyd med stekeovnen i et par år og vi har brukt den endel, nå er det bare Butan å få tak i og nå fungerer den helt topp, den fungerer mye bedre enn med propan. Vi har ikke justert noe som helst. I bruksanvisningen står det at den er grunninnstilt fra fabrikk for Butan og jeg regner med at dette neppe justeres i båtene som kommer inn til Norge så da er det nok veldig mange som seiler rundt med propan og innstilling for Butan, da blir det slappe greier. Sail S. Har du lite trykk i kokeplatene også så kan det være regulatoren på flasken som bør byttes Redigert 14.Juli.2012 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Takk for svar. Min var innstilt for propan og har nå en åpning på under 4 mm så jeg tør ikke snurpe den mer. For prøve å skifte regulatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Vi opplevde at det begynte å bli litt lite trykk i sakene her for et par år siden, det viste seg at det var begynt å "irre" i regulatoren, jeg byttet den og det ble full fres igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.