Jump to content

Mulig det blir Optimax 115 på meg,erfaringer noen?


nomen

Recommended Posts

Min erfaring med motoren er begrenset, hadde den på en båt familien leide en sommer. Et skikkelig sufrebrett av en båt.

Bra drag og fin lyd, litt samme følelsen som H.O.-motorene til Evinrude (uten sammenligning forøvrig da disse er i en klasse for seg)

Brukte mye olje, om det var akkurat denne motoren eller om det var generelt vet jeg ikke.

Startet alltid på første trykk den sommeren hvertfall.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Hei, har akkurat solgt min Ryds 620 DC m/Mercury 115 Optimax 115 hk 2004 mod, som jeg har hatt siden den var ny. Har bare positive erfaringer med Optimaxen.Meget "sprek" motor og lydnivået er absolutt akseptabelt. Skiftet thermostat og impeller forrige sesong,ellers ingen problemer. Anbefaler at du bruker kun Quicksilver Optimax oil som Brunswick Marine anbefaler.

Grunnen til at jeg solgte, var at min kone dessverre ikke lenger kan delta i sjølivets gleder p.g.a. helseproblemer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...