Jump to content

Hvordan lage ny dekorstripe på Albin Viggen?


kennilse

Recommended Posts

Hei

 

Har kjøpt meg en Albin Viggen i sommer. Hentet fra Halden til Nordhordaland. Fantastisk solotur :thumbsup:

 

Båten har en ca. 8-10 cm. blå dekorstripe øverst. kan virke som det er en slags plastikk(teip) som er limt på. kan rive av små flak.

Tenkte å fornye denne i vinter.

Hva anbefalere dere og hva er enklest? Ny plastfilm eller maling? Evt, hvilken maling egner seg for formålet?

 

 

Mvh

Kenneth

Mvh

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har kjøpt meg en Albin Viggen i sommer. Hentet fra Halden til Nordhordaland. Fantastisk solotur :thumbsup:

 

Båten har en ca. 8-10 cm. blå dekorstripe øverst. kan virke som det er en slags plastikk(teip) som er limt på. kan rive av små flak.

Tenkte å fornye denne i vinter.

Hva anbefalere dere og hva er enklest? Ny plastfilm eller maling? Evt, hvilken maling egner seg for formålet?

 

 

Mvh

Kenneth

 

Design Studio AS på Askøy like utenfor Bergen. De lager alt av dekorfolie. Det er de som lager all folie til nye NB marine og Viknes (Askeladden også tidligere), så dette fikser de sikkert kjapt og billig... Jeg har iallfal aldri blitt skremt av prisene deres... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Redigert av ashfirelate (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her fant eg web adressen deres og. Ta bildet av stripen og mål den, så sender du bilde og forespørsel på mail, sparer deg sikkert for noen kroner om du monterer den selv, og det er ikke så vanskelig om man er to stk...

 

Web: http://www.d-s.no/

 

design studio

Storebotn 8

5300 Kleppestø

 

tlf. 56 14 97 93

fax. 56 14 97 94

mail: post@d-s.no

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for adressen. Skal sende de en forespørsel.

Kan folien behandles med noe utenpå, for å få den mere slitesterk?

 

Mvh

Kenneth

 

Aner ikke, men tviler på det... er jo slik at det man eventuelt behandler den må ha lang holdbarhet også... Men det er jo forskjellig kvalitet på folien, står på hjemmesiden til design studio, at på båtdekor, om man bruker premium merke deres får du hele 7 års garanti... Må være bra det :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Koster det mye å få laget en slik dekorstripe?

 

Har vel egentlig ikke så veldig peiling på priser å sånt, men har brukt desig studio en del til foliering av skilt og biler, og har aldri blitt forskrekket av prisen jeg har fått. men er vel bare å sende en mail med størrelser å spørre...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...