Jump to content

mister turtall suzuki df 115 hk

ibizafan

Recommended Posts

min suzuki vil ikke opp i turtall

den begynner på riste ,viss jeg gir gass stygg gange,kraftløs,rister litt da den går på tomgang.

russ turtall maks 2000 omr første gangen jeg prøvde andre gangen 3000 omdr maks.

bensin pumpe defekt?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Har tenkt på de samme selv injektor. men gangen er utrolig stygg litt ventil kak motoren rister .russ turtall maks 2000- 3000 omdr min.

SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Det med kakling er litt skummelt....

Er det utført årlig service i henhold til manual?

Ventil klaring skal egentlig måles ved 200t intervaller eller årlig. Klaringen på eksos/innsug skal ligge mellom 0.23 og 0.27. Er den for stor eller liten skal dette justeres med shims.

Boltene til kamholderne skal også etterstrammes med 11Nm ved 200t/12 mnd.

Ikke kjor motoren mer før du har fått sjekket tilstanden under toppdekslet.

Håper det bare er plugger eller en injektor.

Skal ikke mer til enn et lite sotkorn til på en plugg før den begynner å gå på 3.

Lykke til :smiley:

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

jeg skal sette opp båten etter helgen å begynne å se injektorene på motoren og bensin pumpen og på ventilene så for vi se på hva vi vinner ut.

SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.

• 2 uker senere...

de som lurer på korleis de går så begyner vi å skru i morgen vi tar ut injektorene kansje vann?

neste blir toppen ventil som henger. de går vel mot ny motor. jeg lurer på om de går henge på 150 suzuki på ibiza 19 touring

eller at jeg bør se på evenrude 150 e tec? jeg vil ha mer moment når jeg skal opp i plan.suzukien på 115 hk er til salgs etter over haling.

SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.

injetorene\dyssene var rene og fine som ny ingen tengn til vann

hva kan være feil da!

coil

bensin pumpe

høytryks pumpe

ingen feil koder på ecu`en.

SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.

har ikke spesiell god greie på motorer

men har opplevd noe lignende på nesten ny bil,

samt 2 ganger på Suzuki 4T påhengs.

Da var det defekt plugg som var årsaken

I ditt tilfelle ville jeg absolutt prøvd å skifte alle plugger før noe som helst annet

( I tilleg ville jeg nok en gang irritert meg over hvor idiotisk dårlig adkomsten til

den nederste pluggen er !!!!!!!!!!! )

( I tilleg ville jeg nok en gang irritert meg over hvor idiotisk dårlig adkomsten til

den nederste pluggen er !!!!!!!!!!! )

er nok ikke meningen at kunden selv skal bytte plugger lenger... det er noe som gjøres på service i ny og ne

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...