ibizafan Startet 21.August.2011 Del på Facebook Startet 21.August.2011 min suzuki vil ikke opp i turtall den begynner på riste ,viss jeg gir gass stygg gange,kraftløs,rister litt da den går på tomgang. russ turtall maks 2000 omr første gangen jeg prøvde andre gangen 3000 omdr maks. bensin pumpe defekt? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 21.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2011 INGEN? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Bay_liner Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 https://baatplassen.no/i/topic/83940-faar-ikke-turtallet-opp-paa-suzuki-df115-hva-kan-det-vcre/page__p__1181389__hl__suzuki__fromsearch__1#entry1181389 Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
ibizafan Svart 22.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2011 De høres akurat som om den bare går på 3 cyl. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Fjordland Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 En kjapp kompresjonstest forteller deg en del. kordan ser pluggene ut? blir belgen på bensinslangen hard når du pumper? usikker på kor den er plassert hos deg, men på min DT65 så står den på blokka ved syl.3. den var lekk, og det ressulterte i MYE bensin inn til sylinder 3, og dårlig gange... Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 24.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2011 ingen som har noen råd og gi. har fått tips om at de kan være vann i bensinen men har liten tru på de. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ivar Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 (redigert) få den på et verksted som kan lese feilkoder ut av ECU'en kan f.eks være en injektor som fusker Redigert 24.August.2011 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ibizafan Svart 24.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2011 Har tenkt på de samme selv injektor. men gangen er utrolig stygg litt ventil kak motoren rister .russ turtall maks 2000- 3000 omdr min. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
68 GT Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Det med kakling er litt skummelt.... Er det utført årlig service i henhold til manual? Ventil klaring skal egentlig måles ved 200t intervaller eller årlig. Klaringen på eksos/innsug skal ligge mellom 0.23 og 0.27. Er den for stor eller liten skal dette justeres med shims. Boltene til kamholderne skal også etterstrammes med 11Nm ved 200t/12 mnd. Ikke kjor motoren mer før du har fått sjekket tilstanden under toppdekslet. Håper det bare er plugger eller en injektor. Skal ikke mer til enn et lite sotkorn til på en plugg før den begynner å gå på 3. Lykke til Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
ibizafan Svart 25.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2011 Er de noen som har henger som tar 1100 kg i kristiansund\frei som jeg kan lønne. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 25.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2011 jeg skal sette opp båten etter helgen å begynne å se injektorene på motoren og bensin pumpen og på ventilene så for vi se på hva vi vinner ut. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 26.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2011 båten tass opp på tirsdag Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 5.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2011 de som lurer på korleis de går så begyner vi å skru i morgen vi tar ut injektorene kansje vann? neste blir toppen ventil som henger. de går vel mot ny motor. jeg lurer på om de går henge på 150 suzuki på ibiza 19 touring eller at jeg bør se på evenrude 150 e tec? jeg vil ha mer moment når jeg skal opp i plan.suzukien på 115 hk er til salgs etter over haling. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 5.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2011 viss jeg kjøper meg diganose program selv vil jeg da se hva som er feil! jeg må skru selv! begynner i morgen har med mekaniker! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 5.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2011 viss jeg kjøper meg diganose program selv vil jeg da se hva som er feil! jeg må skru selv! begynner i morgen har med mekaniker! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 6.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2011 injetorene\dyssene var rene og fine som ny ingen tengn til vann hva kan være feil da! coil bensin pumpe høytryks pumpe ingen feil koder på ecu`en. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
is_620 Svart 7.September.2011 Del på Facebook Svart 7.September.2011 har ikke spesiell god greie på motorer men har opplevd noe lignende på nesten ny bil, samt 2 ganger på Suzuki 4T påhengs. Da var det defekt plugg som var årsaken I ditt tilfelle ville jeg absolutt prøvd å skifte alle plugger før noe som helst annet ( I tilleg ville jeg nok en gang irritert meg over hvor idiotisk dårlig adkomsten til den nederste pluggen er !!!!!!!!!!! ) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.September.2011 Del på Facebook Svart 7.September.2011 ( I tilleg ville jeg nok en gang irritert meg over hvor idiotisk dårlig adkomsten til den nederste pluggen er !!!!!!!!!!! ) er nok ikke meningen at kunden selv skal bytte plugger lenger... det er noe som gjøres på service i ny og ne Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ibizafan Svart 7.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2011 har nå byttet alle fire pluggene ps de var byttet juni sjøsetter gjen på torsdag. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
motor Svart 7.September.2011 Del på Facebook Svart 7.September.2011 Plugger skulle da normalt holde 1 4-5 år på disse motorene eller 250timer. Husker jeg rett så er det NGK BKR6E som skal brukes. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 7.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2011 ja de stemmer de med typen plugger, må prøve noe. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
TurboThomas Svart 30.Desember.2011 Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 Hvordan gikk det med motoren? har du funnet feil? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 30.Desember.2011 Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 Er tennpluggene i orden så virker dette som en typisk feil på en av coilene, så fremt du har fått utelukket problemer med en av injektorene. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Kan jeg spørre hvordan dette gikk? har selv en suzuki df 50 som ikke vil høyere enn 3400 på turtall og høres ut som den bare sviver på 2 sylindre. Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
motor Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Typisk feil som ofte ikke blir registrert av diagnoseverktøy er feil på høyspentsia fra coil. Da hjelper det ikke å lese ut fra ecu. Jeg ville derfor sjekket coilene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.