ibizafan Svart 9.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2012 motor vile ikke høyre på turtall en de du sier ca 3500 omdr min. byttet plugger og tok ut injektorene og renset, dem gikk i plan gjen skal snart ut og prøvden gjen nå virket sist jeg var du med den. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 10.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 (redigert) Da har problemet kommet til bake, motor går ikke fint mye vibrasjon går kun på 3 cyl. Er de noen som vett pris på injektorer. motoren har vært kjørt med for stor propell. Redigert 10.April.2013 av ibizafan (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 15.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2013 ingen Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
4-Stroke Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 At motoren ikke vil opp på turtall kan være en sikkerhetsfunksjon. At den går i nødmodus. Dette er vanlig på mange bilmotorer, for å skåne motoren ved feil. Hva den faktiske feilen kan være på din motor vet jeg ikke, men straks en syl ikke henger med blir gangen veldig stygg, selv om kakling høres litt pussig ut. begynn uansett med de billigste og enkleste tingene. Plugger er en ting, pluggledninger er noe annet. det kan være brudd i en av disse, så har du coil, bensinpumpe, filter. Kan du koble deg på en et diagnoseapparat, så skal du få opp dersom det er en eller annen sensor som er gåen. (Jeg har hatt denne motoren selv, og der måtte pluggledningene skiftes etter bare få år. Symptomene lignet dine, men båten var kjørbar. Gikk i plan, men gikk veldig hakkete, ujevnt og stygt) Sitér dette innlegget Link to post
ghabbe Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 (redigert) Har hatt tilsvarende problem på en Evinrude 140. Jeg måtte skifte pluggledninger. Fikk også beskjed om at disse må skiftes med jevne mellomrom på min type motor. Lykke til! Redigert 16.April.2013 av ghabbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 16.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 hadde den i gang dag ristet og skyter. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Antitin Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Det har vært et problem på en del av DF90-140 at det er korrodert hull i eksoskanalen slik at eksos har sluppet ut inne i motordekselet. Har en bekjent som hadde nettopp dette, og da gikk motoren på tomgang, men med en urolig og rå gange. Den klarte knapt å gå i plan pga for lite oksygen tilgang (eksosen ble sugd tilbake inn i innsuget), men det vil nok være avhengig av graden av eksoslekkasje. Med motordekselet av gikk den OK. Nå passer ikke dette med beskrivelsen din om at den kun gikk på 3 sylindre. Men det kan kanskje være verdt å sjekke. Bare ta av dekselet og se om den går bedre. I så tilfelle se nede under motorblokka på babord side (nedenfor kanten som motordekselet sitter på) om det lekker ut eksos. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Bensin slangen blæra forblir ikke hard under kjøring,pumper den hard kjører litt blir mykk kontroll stråle noe slapp kommer først etter noen sekunder. sist jeg hvar ute kjørte litt med den så slakket den seg helt ned ut av plan. inpeler moteren føles slapp ut . har misset noe fart 2-4 knop. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 ingen Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 Startet motoren i går den starter lett.var ute og kjørte en tur hørte en ulyd hørtes akurat som om noe var løst ventil kak på sakte fart, peilet oljen oljen skummer. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 ingen Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 29.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2013 ingen Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
motor Svart 30.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 Har du sjekket dette med fare for hull i eksosdekselet? Dette er en typisk feil på disse motorene.. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2013 nei har ikke sjekket eksosdekselet hvordan ser jeg om de er tært hull. ventilkak og akuratt som om noe er løst fra toppen på motor. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 26.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Da er de tatt komptest cyl 3 160 200 på de andre. Er de noen som vett hva som er problemet med disse motorene. trur de har vært litt tull med de. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
LM 605 Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Hvilken modell er dette? Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 26.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 motoren er kjøpt i august 2006 års model 2006 Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Grønningen79 Svart 2.November.2016 Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Hadde samme problem på min 2012 Suzuki 115 for noen uker siden. Den lugga og fjuska på 3000-3500 rpm, og hadde litt stygg lyd på tomgang :( Trodde det var bensinfilter eller plugger, men ikke noe galt der. Ringte en verkstedmann, og vi fant etterhvert ut at det var propellen som "glapp" - dette er visst et problem som er kjent for disse motorene. Når propellen glipper ( pga slitasje tåler den da ikke så mye torque) slår turtallsperra inn fordi den tror den er ikke er i gir/turtall øker for fort. Enkel test for sjekke dette er å sette den i fri og kjør opp til turtallsperra, sjekk om ulyd/fjusking er samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.