Jump to content

Båt i flytebrygge i hele året - Vinterklargjøring

oyvindpe

Recommended Posts

Hei,

da går min nye båt inn i sin første vinter. Den skal ligge i flytebrygga gjennom hele vinteren, og lurer derfor på om tips på hvordan jeg klargjør denne for vinteren. Den kommer til å bli minimalt brukt, slik at den i praksis ligger i opplag på sjøen.

Båten er en Viksund 700 Cabin med åpent akterdekk.

Utenbords motor Mercury 4-takt 80 hK.

Alt kjøpt nytt i Mai.

Motor gått ca. 15 timer.

Noen som har en "kokebok" på viktige punkter?

Bor i Finnmark, og kan til tider være ganske værhardt med mye snø. Ser derfor for meg at jeg bør dekke til akterdekket med noe. Finnes det noe slik å få kjøpt, eller går man på standard presenning?

Hva med motor. Har hørt at den må være tiltet ned gjennom vintere for å unnga frost?

• 1 måned senere...

På gamle små totaktere renner vannet ut av motoren når den tiltes opp, har hatt motorer på sjøen ved 10 kalde. Om det er det samme på nye store motorer aner jeg ikke.

Ville hatt litt varme på i kabinen hvis du har tilgang på strøm. da holder alt seg tørt og fint.

Presenning over akterdekket kan være bra men det må være solide greier. Selv pleier jeg bare å ha snøskuffa ombord, bor bare 5 min i fra båtplassen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...