Jump to content

Hvilken type hydr.styring har dere erfaringer med?


nomen

Recommended Posts

Jeg har handlet meg en Mercury 90 hk 4-takter og skal montere denne på min GH.

Det sitter mekanisk styring der idag og den fungerer utmerket til den 50 hesteren som satt der tidligere.

 

Jeg sitter å lurer på om jeg skal koste på meg hydr.styring,eller bare tilpasse det som sitter der idag.

 

Jeg fant denne til en grei pris noen som har erfaringer med dette opplegget?Det er det billigste jeg har funnet.

 

Er det grunn til å tro at det er dårligere kvalitet enn f.eks. denne siden den tross alt er over 1000,- kr billigere?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Baystar er jo velkjent, men de hydraulikk-"slangene" er plastrør, veldig stive. Kan være litt plundrete å dra.

 

Hydrodrive var jo kjemperimelig, men har vel litt med at det er max 90 hk så du kan ikke bytte til 115 hk f.eks. :wink:

Ser at hydrodrive har fast sylinder mens de fleste andre har bevegelig sylinder. Fast sylinder kan vel være like bra egentlig, da ligger jo slangene alltid i ro. Men man må ha styrearmen i behold da.

Ellers har noen utenpåliggende rattpumpe mens noen er nesten helt innfelt.

 

Denne er litt dyr men har kun 3,55 rattomdreininger hvis det er viktig http://www.watski.no/f/Hydrstyrnls2024-Max75hk-2921995 funker sikkert like bra på 90 som 75.

Slangene er mykere.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg har store problemer med styringen i Hansviken, er "hard" på rattet og kommer i slikke "kramper", Har ikke fått sett på det da løken som har lagt det opp har støpt igjen over der som slangene ligger... noen som vet hva problemet kan være? Mulig å fikse på eller er det bare til å få kuttet opp og bestille meg ny??

Link to post
Share on other sites

Med Hydrodrive opplevde jeg at avstanden mellom festearmene var kortere enn lengden på tiltrøret...

Etter samråd med en mekaniker valgte jeg å kappe tiltrøret en cm med vinkelsliper.

 

Fungerer flott mht svingradius. Snur på femøringen!

 

Derimot trekker båten litt til styrbord uansett fart.

Mistenker trykkfall, men det er absolutt ingen tegn til lekkasje.

I butikken der jeg kjøpte styringen mener de heller at det er motoren som sitter litt ute av lodd på akterspeilet...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...