badkruka Startet 22.August.2011 Link til dette innlegget Startet 22.August.2011 Hei, Har en Hydrolift X-17 der et instrument har begynt å oppføre seg litt rart. Tror det er pga. dårlig kontakt og kanskje litt irr. For å komme til på baksiden av instrumentet må rattet av. Hvordan? Kan ikke se en eneste skrue. Har prøvd å skru litt på trepluggen i midten, men tør ikke ta så hardt i. Sitér dette innlegget Link to post
sailor85 Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 På min hydrolift er det en bitteliten setteskrue nede på siden av trepluggen. Den må tas helt ut før man drar ut trepluggen. Lykke te Sitér dette innlegget Link to post
badkruka Svart 22.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Takk! Skjønner at jeg må lete enda bedre. Sitér dette innlegget Link to post
badkruka Svart 10.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2011 Har nå inspisert ratt og plugg grundig. Kan ikke finne en eneste skrue! Noen andre som kjenner disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
badkruka Svart 24.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2011 Fant løsningen. Trepluggen har sitter med en O-ring av gummi som ikke er synlig fra utsiden. Bare å ta en skrumeisel, sette i åpningen og forsiktig benne opp som på et malingspann. Er man litt forsiktig går det fint uten å lage noen merker. Den ekstra forsiktige kan sette noe mellom, f.eks. litt plast for å unngå å skade trepluggen. Sitér dette innlegget Link to post
badkruka Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Vekker til live en gammel tråd. Etter å ha brukt ters på rattet og boret opp en skrue der sporet i hodet var rustet i stykker fikk jeg endelig av rattet. Så kom neste hindring. Hvordan får jeg løsnet panelet slik at jeg kan komme til på baksiden av instrumentene? Det virker som om rattfestet (og panelet) sitter fast med skruer m/mutter. Se bilde. Fikk løs en, men mutteren falt da ned utenfor rekkevidde. For de andre skruene må jeg på en eller annen måte få holdt fast mutteren samtidig som jeg skrur, men hvordan? Hullet er for lite til selv en lillefinger. Sitér dette innlegget Link to post
Rebel Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Hmmm, skal vi se om jeg husker dette da...... Mener at gass/gear hendelen er skrudd med vanlige skruer, så den kan du skru ut. Når du har tatt av den, kommer du til på baksiden av instrumentpanelet for å holde igjen mutterne med en fastnøkkel. Ronny. Sitér dette innlegget Link to post
badkruka Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Mener at gass/gear hendelen er skrudd med vanlige skruer, så den kan du skru ut. Takk! Løsnet disse skruene, men klarte ikke å lirke hendelen tilstrekkelig ut. Ut fra bilder jeg har sett på nett av denne delen, kan det se ut til at gasshendelen er større på innsiden enn hullet. Er det bare snakk om riktig teknikk? Sitér dette innlegget Link to post
Rebel Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Er nok snakk om litt lirking. Men det ser ut til at noen har hatt opp det panelet en gang før, mener det var orginalt med knop måler ikke turteller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.