Jan Fredrik Startet 23.August.2011 Del på Facebook Startet 23.August.2011 Hei Er ny på dette forumet. Har brukt søkefunksjonen på mitt problem, men står fortsatt igjen med noen spørsmå. Påhengsmotoren er en gammel suzuki 16 hk(70-80 tallet). Motoren blir svært varm, og det kommer lite kjølevann. Det er ingen kontrollstråle på denne modellen, og kjølevannet kommer ut bak på stammen sammen med eksos. Er det termostat på denne type motorer? evt hvor? Har også sett noen tips om å rense opp kjølekanaler med systemrens eller sitronsyre. Hva er blandingsforholdet for sitronsyre(gram pr liter)? Og bør det rensede vannet filtreres før det går tilbake i en evt tønne motoren står i? Jeg er novise i båtmotormekking, men synes det er artig. Har byttet impeller og undervanshus m.gir(!). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M20B25 Svart 23.August.2011 Del på Facebook Svart 23.August.2011 Hei. Vi hadde en 94mod Suzuki 9.9 som også slet med kjølinga og gikk generelt sett varm. Her hadde overgangen mellom undervannshuset og stammen tært såpass at endel av godset var borte og vannet lakk ut i girolje osv. Motoren ble kastet. Så om ikke det hjelper med rens o.l, skru av undervannshuset og inspiser :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.