Jump to content

Pentrypumpe mister mer og mer effekt


RSL

Recommended Posts

Jeg har en Pentrypumpe som ser lik ut som veldig mange andre jeg har sett, så det er sikkert en temmelig vanlig en.

(Jeg kan sjekke navn og typenummer senere i kveld)

Problemet er at den i det siste har sakte men sikkert begynt å pumpe dårligere og dårligere. Lyden den gir ifra seg, er det ikke noe å si på. Den bråker minst like mye som før, men den går litt lengre da den ikke klarer å oppnå trykket like fort som før.

Er det noen som vet hvordan disse som regel er konstruert og om det er vanlig å overhale dem eller om man rett og slett må ut med et par båtpenger for en ny?

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Noen typer pumper får man rep kit til, men du kan også ha noe dritt som stenger i innløpet eller evt.filter/sil på pumpa. Sjekk tilførselen ( det kan også være dritt i tanken)

 

Jeg skal sjekke, det er ikke noe filter foran, så det kan ha lagt seg noe i innløpet som du sier.

Dritt pleier jeg oppbevare i septiktanken, men det hender det kommer ut noe rusk, så det kan vel hende at jeg bør rense tanken mens jeg er i farta.

Jeg får se om jeg får åpnet akkumulatortanken også. Fotpumpen i byssa går ikke igjennom denne og der er det like lett som alltid å pumpe frem ferskvann.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Problem solved.

 

Demonterte pumpa for å se hvordan den var konstruert.

Det var ingen filtre foran pumpa, men inni pumpa var det sil foran tre kamre som var fulle av shit.

Gjorde dem rene, monterte sammen og har større trykk enn noen gang før og slipper kjøpe nytt.

Skal garantert kjøpe et vannfilter som kan stå mellom tanken og pumpa, så jeg slipper åpne pumpa neste gang det begynner å gå tregt.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...