Vebjørn Berg Startet 23.August.2011 Link til dette innlegget Startet 23.August.2011 Hei. Jeg lurer på om det er noen av dere båtfolket som vet om det er liv i Flem fabrikken på Vestnes ?? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.August.2011 Link til dette innlegget Svart 23.August.2011 (redigert) Er ikke sikker på det, men Sanden snekkerverksted på Vestnes har kjøpt forma til Spirit 360 og støper den i et østblokkland. Så gjør de resten....første båt er under produksjon Redigert 23.August.2011 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Sitrin Svart 23.August.2011 Link til dette innlegget Svart 23.August.2011 Sendte deg en EM før jeg så denne. Tror ikke det er noe liv på Vestnes, men se: Promarin Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Speedy Svart 23.August.2011 Link til dette innlegget Svart 23.August.2011 Kan bekrefte at Flem ikke lenger eksisterer med egen fabrikk. I dag er det Spirit 360 som er det nærmeste du kommer til Flem. Nå skal det vel også sies at selv Spirit 360 måtte legge inn årene sine for ikke så lenge siden. Har lett litt på nettet selv og det er en båtfabrikk på vestlandskysten som har kjøpt formene til Flem og har som mål å sette i gang ny produksjon av den gode vestlandsbåten som dette ble betegnet til å være for noen år tilbake. Tror hvis du søker litt her på nettet så vil du finne mer info rundt Flem 340 / 350. Båten er forøvrig fantastisk og akkurat nå så tror jeg du kan gjøre et godt kjøp på bruktmarkedet på denne båten hvis lommeboken har begynt å vurdere å åpne seg ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Vebjørn Berg Svart 24.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Er det noen her som vet om Flem produseres lengre?Kommentar fra moderator: Slått sammen med tidligere emne med samme tittel. Om man ønsker flere svar skal man poste et innlegg i tråden, ikke starte en ny tråd. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Se linken til http://promarin.as/ Det står at de produserer, hvis ikke så bør de ha mere informasjon. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
GunR Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Sit: Hvis du går inn på promarin sin side, på "nyheter", så ser du at de snakker om oppstart av produksjon i løpet av 2009... Så der er ikke mye aktivitet. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Ingen informasjon på nettsidene til Sanden Snekkerverksted heller... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Adi Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Ser ut som http://sandenboats.no ha begyndt å produsere Spirit 360. Sitér dette innlegget Link to post
tbajk Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Hei, Etter at Spirit boats gikk konkurs kjøpte firmaet Promarin AS Flem 350 formen samt malene og rettighetene til å benytte navnet Flem. Formålet var å starte opp igjen produksjonen. Dessverre gikk også dette firmaet konkurs. To privat personer gikk sammen og kjøpte formen/malene til Flem 350 samt navnet fra boet til promarin AS. Etter konkursen i Spirit boats ble 2 stk. (så vidt meg bekjent) ferdigestøpte skrog til Flem 350/360 som ikke inngikk i salget til Promarin AS solgt. En av disse eies av Sanden Snekkerverksted, og ferdigstilles av dem. Formen samt "pluggen" med tilhørende former for overbygg osv. er oppbevart hos ett velrenomet båtbyggeri i Latvia, som benyttes av flere båtbyggerier til støping av skrog osv. Båtbyggeriet ferdigstilte den første halvfabrikata Flem 350/360 for oss senhøsten 2012. Den er nå fraktet til Norge for ferdigstillelse evt. salg dersom det skulle være av interesse. Dersom noen skulle ønske å leie formene for produksjon av en halvfabrikata båt kan dette muligens ordnes. Jeg håper dette oppklarer en del "rykter" som har verset rundt Flem. Skulle noe ønsker mer info er det bare å sende meg en mail så svarer jeg når jeg har mulighet. MVH. Jens Kaasa jens.kaasa(at)tovita.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.