joelle Startet 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 10.Desember.2004 Da er vi igang med og planere for skifte av motor i båten. Jeg ska skifte ut en "dings" som på engelsk heter waterlift muffler. Men da er spørsmålet hva heter det på Norsk og hvor kan jeg finne den? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Waterlift muffler. Lyddemper. Muffler=eksospotte. Waterlift indikerer kanskje at potta er fyllt med vann? Ikke no hokus pokus her trur eg. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 10.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Waterlift muffler. Lyddemper. Muffler=eksospotte. Waterlift indikerer kanskje at potta er fyllt med vann? Ikke no hokus pokus her trur eg.Jo da stemmer godt att det er en lyddemper som er fylld med vann, men spørsmålet er fortsatt hva kan denne dingsen hete på norsk og hvor kan jeg kjøpe den? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Waterlift muffler. Lyddemper. Muffler=eksospotte. Waterlift indikerer kanskje at potta er fyllt med vann? Ikke no hokus pokus her trur eg. Ikke noe spesielt her ... har en av disse for aggregatet mitt som ekstra lyddemper.... samt at det er installert litt under vannlinjen.... God beskrivelse i denne PDF filen her Og regner med at Vetus har noe som du kan bruke .... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Jens_P Svart 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Fant samme artikklen som Divemaster. Ut fra dette tolker jeg waterlift muffler til å være det Maritim selger som lyddemper/vannlås. Finner tilsvarende produkt hos Vetus som Waterlock. William Knudsen AS er norsk importør av Vetus. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Slagskibet Svart 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Vetus er dyrt. Maritim har sånne. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 10.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Vetus er dyrt. Maritim har sånne.Nja jeg er ikke helt sikker på att det er det samme som vannlås lyddemper. Siden utifra pdf filen så ska kjølevannet gå in i denne beholderen, for og siden bli trykkt ut gjenom eksosen. Jeg har en av disse vannlås greierne rett innen exosen går ut av båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.