Jump to content

Noen som har kjennskap til Saga 16 fots jolle?


JoachimogMalene

Recommended Posts

Heisann.

Har fått tak i en 16 fots Saga åpen jolle.

Skal visst være en 2000 mod.

Har Saga laget slike eller har noen bare satt på et Saga klistremerke?

Finner ingen like på finn.no heller.Litt nyskjerrig på hvor mye en kan forlange for den(skal selges)

 

dsc01109.jpg

 

Mvh Joachim

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Sagaboats produserte åpne 14, 15 og 16 båter på 60-tallet, men ikke siden det. Se forøvrig Sagaforumet for oversikt over alle produserte Sagabåter pluss eget diskusjonsforum. Har du forresten bilde av klistremerket ditt der det står "Saga" på? Det er jo laget andre båter med lignende navn, blant annet Sagen snekker.

 

Lars H.

admin for

Sagaforumet

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette er garantert ingen Sagabåt fra Sagaboats på Selje. En slik logo med slike fonter for navnet har nok aldri Sagaboats brukt på sine båter. Er du sikker på at det ikke ganske enkelt er navnet på båten, på samme måte som noen gir båten navnet Solbris, Friheten, Gjeldfri osv? Jeg så faktisk en svensk seilbåt for en uke siden hvor eieren hadde gitt båten navnet "Saga".

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...