Jump to content

Lav $ kurs og billige Volvo Penta deler fra USA


Manito

Recommended Posts

Etter en båtsommer som ikke gikk helt etter planen , motorras på babord motor ble rådyra gode (gode råd dyre).

Etter masse sjekking av priser i Norge og Sverige ble jeg tipset om Marinepartsexpress.com

Sjekket ut hva jeg trengte av deler men var usikker på noen av delenr. Så jeg sendte dem en mail å fikk svar samme kveld

De fikk motornr og kvelden etter fikk jeg lista over deler på Mail med riktige deler. Sparte drøyt 50%, fikk shipping papirene fra Ups i dag så MVA og håndteringspenger ble betalt i dag og i morgen får jeg delene levert på døra.Rask og veldig god service utrolig hyggelige priser

Så årets vinterprosjekt blir full motor overhaling av begge motorene + at jeg rasket med meg et sett nye propeller A6 til under 3500.-

Og en del annen snacks

JD Neeson hos Marinepartsexpress var veldig forståelsesfull og hjelpsom

Www.Marinepartsexpress.com

Link to post
Share on other sites

Bra du har gjort en god handel :smiley:

 

Jeg prøver nå http://www.marinepartssource.com , har bestilt en del vp deler som jeg venter på. Ble sendt med usps og kom raskt til tollen i norge, men syntes de brukte litt lang tid på å pakke delene å komme seg på posten.

 

Kan komme med videre tilbakemelding når pakken er kommet, hvis det er ønskelig.

Link to post
Share on other sites

Javel, og hva slags motor er det snakk om da Manito. Bensinmotor eller diesel?

 

Lagt til: Ser det nå at de har motordeler til både diesel og bensin. Ingen mariniseringsdeler så vidt jeg kunne se. :thumbsdown:

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Solgte P35én for et års tid siden og kjøpte PH43 måneden etter. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Dette var gode nyheter!

 

Har sjekka opp alt av smådeler, pakninger, foringer, oringer, filtre og sånt

stæsj til min kjære TAMD60B som trenger omsorg, sjekka opp delenr opp mot penta Norge, dette var jo imponerende bra i forhold til pris og rask tilbakemelding på mail :thumbsup:

 

Dette liker vi! :flag_bp:

1984 26 Saltrø PlankSnekk

1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT!

1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt*

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Det er en god del å spare med å kjøpe fra USA. Jeg har fått pris på VP 290DP styream til $160 (i Norge ca 1450 kr), men frakten blir 100 dollar, så da blir det ikke så mye å spare. Kommer selvfølgelig an på hva man bestiller fra USA. For dyrere deler kan vel "gevinsten" bli vesentlig.

Noen som har fått varer fra USA som ordinær pakkepost (ikke med fly), og kan dere i så fall si noen om fraktkostnaden i forhold til fly, og om slike pakker tar lang tid underveis?

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har fått sendt endel bil og båtdeler fra Statene med USPS International Priority mail som koster f.eks.ca. USD. 50 for 2 kg. og ca. USD. 100 for 8 kg. Det tar ca. 8-10 virkedager og de samarbeider med Posten Norge som bruker 1-2 dager på tollklarering (ikke toll men mva på nye og brukte bil/båtdeler) og videresending. Disse sendingene kan spores via web sidene til Posten Norge og USPS.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...