Bitteliten Startet 25.August.2011 Del på Facebook Startet 25.August.2011 (redigert) Noen som har info om hvor man kan ta, hvor langt det er og hvor mye det kostet? Er det imo60 som kreves for å kjøre rib med passasjerer? Redigert 25.August.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JaKM Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 14-15000 kr. Går over 5 dager. Søk på IMO60 hos f.eks kursagenten.no Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
haugi Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Er det det samme som det gode gamle sikkerhetskurset? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Når eg tok IMO60, så varte det i 7 dager. Men det spørs vel kor lange dager kursstedet holder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sailor85 Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 IMO 60 varer i 60 timer. Skal du føre båt med mer enn 6 passasjerer (i næring) å må man også ha minimum kystskippersertifikat Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ribtjenester Svart 26.August.2011 Del på Facebook Svart 26.August.2011 Imo 60 kan du ta på Nesodden og horten, koster ca 15 lapper( det er verdt de penga) For og kjøre rib med intil 12 passasjerer må du ha D5L og imo 60. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Noflow Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 tok selv IMO 60 på aukra sikkerhetssenter (ASAS) og varte vel i 5 dager. bodde da på senteret. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tomcat Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 Hva er hovedelementene i kurset? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Noflow Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 man går gjennom ting som røykdykking/brannslukking, øvelser med livbåt og flåter samt førstehjelp, undervisningen foregår både i teori og praksis. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 Det blir jo mye det samme som offshorekurset, det som før i tiden het Leiro I og III. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kes Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 Det blir jo mye det samme som offshorekurset, det som før i tiden het Leiro I og III. Forskjellen ligger i at Leiro 1 + 3 var mer omfattende med til sammen 80 timer. IMO60 ligger så vidt jeg vet på det halve. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 Ja, og så slipper man vel å bade med helikopter. Noe man har funnet på i de senere årene, og som må være serdeles kostnadsdrivende, selv om det er gøy. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Poseidon Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 Det blir jo mye det samme som offshorekurset, ..... Ja, mye det samme som OLF. Men vær allikevel obs på at våre venner i sjøfartsdirektoratet vanligvis ikke godkjenner OLF-kursene hverken for D5L eller høyere sertifikater. :headbang: Men ved å legge inn en ekstra dag har det (ihvertfall tidligere) vært mulig å få med det lille ekstra som kreves for å tilfredsstille sjøfartsdirektoratets STCW. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingeborgimevind Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Eller bli menig i Sjøforvaret, og kom deg på fartøy. Da FÅR du IMO 60. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post Share on other sites More sharing options...
Goran Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Kursnavn: Grunnleggende sikkerhetskurs for sjøfolk 60t Kursgruppe: Generell grunnleggende sikkerhet og beredskapsopplæring Varighet: 7 dager (60 timer) Målgruppe: Obligatorisk kurs for sjøfolk som skal tjenestegjøre med plikter i en beredskaps- eller sikkerhetsfunksjon om bord. Krav til forkunnskap: Ingen Hovedmål: Hovedmålet med kurset er å tilegne deltakerne kunnskap om ulike nødsituasjoner som kan oppstå på skip, og gjøre dem i stand til å ivareta sin egen, sine kollegers og passasjerens sikkerhet. Det legges stor vekt på det forebyggende arbeidet gjennom fokus på gode arbeidsrutiner og holdninger i forhold til de regler og prosedyrer som gjelder, slik at riktige tiltak kan iverksettes for å unngå skader på mennesker, materiell og miljø. Det er videre en viktig målsetning å tilegne deltageren praktiske kunnskaper innen; - brann og brannbekjempelse - førstehjelp - bruk av rednings- og evakueringsmidler Gjennom kurset tilstrebes det å skape positive holdninger til sikkerhetsarbeid, samt forståelse for det sosiale og fysiske arbeidsmiljøets betydning for liv, helse og verdier i arbeid og fritid. Innhold: STCW tabell A-VI/1-1 Personlige redningsteknikker STCW tabell A-VI/1-2 Forebyggende brannvern og brannslukking STCW tabell A-VI/1-3 Grunnleggende førstehjelp STCW tabell A-VI/1-4 Personlig sikkerhet og omsorg for menneskeliv og miljø. (Bygger på IMOs modellkurs hhv nr. 1.19, 1,20, 1.13 og 1.21) Eksamen: Bestått skriftlig test med gitte svaralternativ. Praktiske øvelser må gjennomføres tilfredsstillende. Krav til skiftlig test: 75 % korrekte svar. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post Share on other sites More sharing options...
Goran Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Hvor i landet bor du? Det er flere kurssenter som kjører disse kursene: Falcknutec: http://www.falck.com/nutec_no/kurs/opplæring/pages/imo-maritimekurs.aspx NOSEFO: http://www.nosefo.no/ Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Jeg fikk tatt et slikt kurs mens jeg gikk sisteåret på videregående i Bodø. Det var på 80 timer og ble omtalt som "Sikkerhetskurs Skip og Offshore" Leiro navnet har jeg aldri hørt før. Uansett , meget givende og interessant kurs som jeg gjerne tar på nytt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Poseidon Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 ..... Leiro navnet har jeg aldri hørt før. .... Leiro var en stortingsmann som ledet den komiteen som vurderte behov for sikkerhetskurs. De kom opp med tre moduler, kalt Leiro I, II og III. Det var disse modulene som var aktuelle på 1970 og 80-tallet, men de er senere blitt erstattet av andre referanser som OLF og STCW, med henvisning til internasjonale konvensjoner og avtaler. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post Share on other sites More sharing options...
Sanders Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Nå som jeg skal jobbe på en bilferge, må jeg sende Alle papirene mine til sjøfartsdirektoratet ( da de dekker dette fir meg). Blir spenende å se.. Imo 60 Kurs Tas i Bamble - Like ved Rafnes! PS: Det går dårlig i horten for tiden, og leder i bamble sa til meg at det varierer fra måned te måned om det egentlig er noe der borte.. (Like før det legges ned) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ahamm Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Dekker sjøfartsdir det for deg? I horten har de vel akkurat bygget nytt (ved høgskolen) og satser stort så det ut til. Merkelig hvis de gjør det om det går dårlig? Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.