Sabrina Startet 27.August.2011 Link til dette innlegget Startet 27.August.2011 Hei, Det gamle 110 S seildrevet skal ut, og nytt Sea Prop 60 skal installeres. Installasjonsmanualen snakker om en gummi matte på 3-5mm som kan installeres mellom skrog og seildrev for å gjøre vannstrømmen mer strømlinjet og redusere motstanden. Denne platen skal limes på skroget og slutter om stammen på seildrevet. Den har ingen funksjon m.h.t. tetting for å ungå vannlekkasje inn i båten. Hvor kan jeg få kjøpt en slik gummiplate? Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Hei. Det burde fulgt med det nye seildrevet ditt. Det må passe til det nye seildrevet, så jeg hadde kontaktet forhandleren der du kjøpte det. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Mulligan Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Jeg vil nesten garantere at mansjetten til VP 120S passer. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 (redigert) Denne burde opplagt fulgt med men gjør den ikke det og du må vente lenge på den så kan du jo bruke en en slett gummiduk som du klipper hull til drevet i og limer fast rundt hullet i skroget. Som det svares av en annen så har den kun som funksjon å minske turbulens rundt hullet i skroget. Forøvrig var det interessant å se at TwinDisc har kommet med seildrev, det var jeg ikke klar over. Kan jeg spørre hva slag motor du har i båten? Redigert 27.August.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 28.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2011 Hei igjen, Takk for gode svar. Kontakter forhandleren i morgen. Motoren er Beta 20 HK. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 9.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 Forhandler kunne ikke hjelpe. Gummibelg følger ikke med leveransen. Kjøper meg gummiplate som jeg passer til selv. Mvh Sabrina Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 9.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 Biltema selger dekkplate til volvo sine seildrev. Sikkert en av disse som passer med litt tilpassing Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 9.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 Jeg har gjort denne jobben se prosjekttråden min Innlegg #96. Det er en relativ enkel jobb, men husk på å få godt feste slik at du ungår at dekkplaten løsner og kommer i kontakt med propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 hjørnet på min mansjett er løs, hva kan benyttes for å lime den fast igjen? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
knutza Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Kontaktlim står det i manualen til volvodrevet mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.