Jump to content

Skal du på "Båter i Sjøen 2011"?


TICORA

Skal du på messa?  

171 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Blir vel til at jeg tar turen, med lavere forventinger enn tidligere. Bedre å bli positivt overrasket :smiley:

Tar nok sjøveien ja

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Målingen viser at kun litt over halvparten av BP'erne skal på messa. Under 10% av de som skal vurderer å kjøpe ny båt.Tipper at mindre enn halvparten av disse igjen faktisk kjøper. Tror det faktisk viser at det ER krise i markedet og at vi ikke har sett den siste konkursn ennå.

 

Nå er det vel litt over 112 medlemmer på BP, så påstanden om at litt over halvparten av oss skal dit er vel å ta i temmelig hardt.

Statestikk er vanskelig og da spesielt når du må ta hensyn til at man i denne avstemningen ikke er mulig å huke av bare på det ene spørsmålet.

Det er vel veldig lite trolig at noen av de som ikke skal på messa, har tenkt å kjøpe båt der.

(spørsmålene er: "Skal du på messa" og "Skal du kjøpe båt på messa")

I skrivende stund, er det 8 av 60 (60 skal på messa), som skal kjøpe båt på messa, og det blir 13%. Hadde det vært snitt for alle besøkende som kommer til messa, tror jeg det ville blitt STORE overskrifter i etterkant. Da ville det nemlig bli solgt mellom 1000 og 1500 båter på fire dager.

 

<<NB: det ble laget 18.100 billetter til fjorårets messe. Barn, voksne og familie. Hvor mange besøkende det var, aner jeg ikke.>>

 

RSL

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Her er nyhetene de viser.

Og så håper jeg at alle dere som liker å ta bilder, kan vise oss endel her inne.

Selv, må jeg jobbe og kan ikke reise in i år.

 

så gi oss bilder........

 

 

Noen av nyhetene man kan se på messen er:

 

Dehler 41, Hanse 445 og Hanse 495 fra Fjordsailing Yacht AS, www.fjordsailing.no.

Beneteau Oceanis 41, Benetau Oceanis 45, og Beneteau Sense 43 fra Normar AS, www.normar.no

Azimut 40 S, Atlantis 48 og Atlantis 44 fra Italmarin, www.italmarin.no

Bavaria 40 Sport fra Lunde Båt Motor, www.motorboat.no

Bavaria 50 Cruiser fra Lunde Båt, www.lundebaat.no

Jeanneau Sun Odyssey 379 og Jeanneau Prestige 500 fra Heitmann Marin, www.heitmannmarin.no

Delta 54 IPS fra Delta Powerboats, www.deltapowerboats.se.

Viksund 335 DSt Cruz fra Viksund, www.viksund.no

Skibsplast 555 Open fra Skibsplast, www.skibsplast.no.

Sealegs – meget spennende RIB med hjul,fra Sealegs, www.sealegs.no

Atsea YS 350, morsom ungdoms RIB fra Atsea, www.atsea.at

Cooper 745, www.coopersloop.no

Cormate Sportmate 27 fra Cormate, www.cormate.no

Goldfish 28 Tender fra Goldfish, www.goldfishboat.com

 

 

God tur, og kos dere........

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Her er nyhetene de viser.

 

Bavaria 40 Sport fra Lunde Båt Motor, www.motorboat.no

God tur, og kos dere........

Er du sikker på at det den nye 40S seilbåten de viser da

 

CR40S_aussen-0241_05.jpg

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel litt over 112 medlemmer på BP, så påstanden om at litt over halvparten av oss skal dit er vel å ta i temmelig hardt.

Statestikk er vanskelig og da spesielt når du må ta hensyn til at man i denne avstemningen ikke er mulig å huke av bare på det ene spørsmålet.

RSL

 

Joda, gikk litt fort her. Kan faktisk en del om statistikk selv om det kanskje ikke ser sånn ut i den uttalelsen. Poenget er at jeg mener selv disse tallene viser et lukent marked. Nå skal ikke vi som har båt samme sted krangle om noe så kjedelig som fakta :wflag:

Link to post
Share on other sites

Var innom der i dag, bestewind 50 var ikke ferdig så den kom ikke til messa, så bomtur på det vi egentlig skulle der men det var ikke så farlig.

Fikk sett bestwaer 54 som er en custombygd alu/karbon båt, morsomt å ha vært oppi noe slikt.

Så var vi nok engang i Hanse 495, synes de er litt coole de der med vinkjøler,oppvaskmaskin,AC,flere kjøleskuffer, romslig salong osv, kona var klar hun :rolleyes: jeg er ikke helt dæær

 

RM1350 var vi også oppi, likte den ikke.

XC45 tok vi nok en tur ombord i og den er og blir en drømmebåt.

Så var vi oppi beneteau sense 50 , smak og behag jeg vet ikke helt, liggende ved brygga er den sikkert fin å bo i om sommeren og det var vel egentlig det hele.

 

Ferdig med messer for i år. Det var ikke noen voldsomme nyheter å se i vårt interesseområde

Link to post
Share on other sites

Ferdig med messer for i år. Det var ikke noen voldsomme nyheter å se i vårt interesseområde

 

Enzo, du burde lagt in på langtidsplanen er tur til Paris i Desember, der har de mange av den typen som du liker.

Og som sikkert faller i smak hos Admiralen også.

 

Det kan også bli mange gode tilbud der nede i år, nå som salget avtar i europa.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Var på messa på torsdag. Brukte 4,5 herlige timer der og fikk pratet med mange hyggelige båtfolk. Synes rm1350 og den nederlanske alubåten på 56 fot var de som var mest verdt å bruke tid på. Mange båtmerker er meget like, derfor trekkes jeg ofte mot det litt utradisjonelle og funksjonelle.

Rm1350 med vanntett skott og praktisk/lys layout. Den nedrelandske båten som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på var en sinnsykt fin båt med en del snedige løsninger som hev/senk kjøl (fra 3.4 m til 1.7m) og ballasttanker som en flytter ballast når en slår.

Kanskje få skikkelige tilbud fra butikkene er eneste ankepunkt.

De syv P'er:

 

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Nå skal ikke vi som har båt samme sted krangle om noe så kjedelig som fakta :wflag:

 

Hehe.. jeg krangler aldri. Jeg bare ville poengtere at en slik statistikk som denne ikke vil kunne fortelle så mye så lenge man er nødt til å svare på spørsmål #2.

 

At halvparten av de som har svart, svarer at de skal på messa, kan heller ikke tolkes dithen at halvparten av hverken båtplassens medlemmer eller halvparten av båtfolket skal dit.

 

ses i havna :thumbsup:

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg har sansen for SC35, iallfall med mørk topp. Hvorfor vil du bytte den ut så fort?

 

Skulle bare sjekk ut om noen kunne tanke seg å snakke båt når vi allerede hadde en vi skulle bli kvitt.

 

Nei Sealine'en skal nok ikke byttes på en stund.

Meget godt fornøyd med båten.

Fantastisk sjøbåt.

 

Må si at vi ble skuffet av de store som Italmarin og Princess.

De så knapt på deg.

 

Alle burde ta en tur til Nordwest og lære hvordan kunder skal behandles.

Fantastisk mottagelse og en meget hyggelig og behagelig selger som var mer en villig til å diskuter/regne på et båtbytte.

 

-G-

Link to post
Share on other sites

Alle burde ta en tur til Nordwest og lære hvordan kunder skal behandles.

Fantastisk mottagelse og en meget hyggelig og behagelig selger

 

Enig - utrolig hyggelig og flott mottakelse. Til tross for at jeg ganske tidlig gjorde det klart at Hannah V ikke var moden for bytte på¨lang tid ennå. Men du verden for noen flotte båter, ikke minst under dekk - et smykke. Sistestyrmannen forelsket seg i en 37...... :wink: Når kommer Nordwest med walkaround? :wink:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Med gråvær og bare litt regn, er det fint å besøke messen i dag. Har ofte sett at det er gode kjøp å gjøre på utstyr og klær i bodene på land. Kjøpte seilerjakke og -bukse fra Henri Lloyd for noen år side, utgående modell. Helt Ok for meg og det var vel halv pris eller noe sånt. Pluss inngangsbiletten da, men det blir likseom en annen konto...

Link to post
Share on other sites

Ser det er debatt om servicegraden ved de forskjellige merkene. Noe er gjengangere fra år til år f.eks noe høyt selvbilde fra noen leverandører. I går fikk jeg utrolig god mottakelse mer elller mindre alle steder. Hadde med meg to barn hvor den minste er to år. Han krabber opp i senger og var et uromoment men vi ble behandlet bra alle steder. Må trekke ut Bavaria standen på både motor og seil. En ting at det er billig men profesjonell og vennlig kundebehandling selv om en er ærlig på sin skepsis vil forsterke Bavaria sin posisjon helt til de andre blir like bra.

Link to post
Share on other sites

Var på messen fredagen i nydelig sommervær:-)

Var ombord i nesten alle båter i min klasse:-)

 

Ble mektig imponert over Beneteau sin Antares 30 fly og swift trawler 34.

Trawler hadde en toppfart på 22 knop!!! og en enorm plass til en fornuftig pris på 2 mill. Her får man MYE båt for pengene vil jeg si.

Antares 30 med fly med D6 til 1.5mill:-)

Viksund,NB hadde startpris på rundt 2.2.....hmmm

Hvorfor er Benetau båtene SÅ mye billigere enn norske??

Benetau har produsert båter i over hundre år, både seilbåter og motorbåter.

antares 30

 

http://www.normar.no/Beneteau-Motor/Swift-Trawler/34/Eksterioer-bilder

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...