Jump to content

Nokon som har erfaring med Nemi Forsikring?

ut mot havet

Recommended Posts

Det Fetter Anton sier er svært beklagelig og synd. Sånn skal det ikke være, men er dette tendensen?....har dessverre hørt denne type historier om så og si alle selskap; ikke minst de store. Hvis det er mulig å få ut noe statistikk eller info fra Forbrukerombudet, så kan det ha en viss verdi. Dette er vel omtrent som med sykehus - vi hører kun skrekkhistoriene; ikke om de 99 % som har fått god behandling.

mvh Bergen Dørk

Det var leit å høyre Fetter Anton, det var jo ingen god reklame for selskapet men det er vel sånn at alle selskap har fornøgde og misfornøgde kunder. Det eg er ute etter er om Nemi er verre eller betre enn andre selskap, håpar å få tilakemeldinger på det. Sjølv har eg Gjensidige og er ikkje fornøgd med sakshandsamingstida på ein lite skade på hytta etter vannlekasje, dei har no brukt halannen månad på saka og fremdeles høyrer eg ingenting.

Hadde vert moro å sett ein statistikk på kva selskap som yter best service ved skadeoppgjør.

Det meste kan googles med bra resultat og jeg anbefaler deg å google "Nemi forsikring erfaringer". Da får du mange interessante svar fra ulike diskusjonsforum og mange er positive.

Her er en:

"Ser de har hatt totalt 3 saker i forsikringsklagenemda, ein i året i snitt.

If har 583 og Genstridige (eller er det Gjensidige?) har ikkje uventa 788 totalt over 20 år, dvs. nærare 40 i året."

Du kan søke i forsikringsklagenemdas database selv.

Jeg fant ingen klager i selskapets favør under lystbåt, men har ikke brukt mye tid på det.

By the way: Jeg har forsikret både bil og båt i Nemi og sparer mange tusen på det.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Jeg har 2 bilforsikringer i nemi. 2 stykker 96 modeller som jeg betaler samlet 4200 kroner for i året for ansvar. Har enda ikke hatt noen eventuelle oppgjør med de. Nå har jo nemi vært i forsikringsbransjen siden 1989, men grunnen til at ikke så mange kjenner til de er fordi det nå er ganske nylig der startet opp med forsikringer for privatpersoner. Alle forsikringsselskaper i norge har strenge krav med tanke på garantier etc. Jeg hadde tideligere forsikring i IF, som for den saks skyld bare har drive siden 2004.

Skal du ha båtforsikring anbefaler jeg Atlantica! Har nettopp hatt en runde på de fleste selskaper på både vilkår og pris.

Ja også gir de deg ett års gratis medlemsskap i Sjøassistanse - som ble lagt ned 21 desember 2010 - seriøst?

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Sjølv har eg Gjensidige og er ikkje fornøgd med sakshandsamingstida på ein lite skade på hytta etter vannlekasje, dei har no brukt halannen månad på saka og fremdeles høyrer eg ingenting.

Hadde vert moro å sett ein statistikk på kva selskap som yter best service ved skadeoppgjør.

Noen stakk av med motoren min i fjor. Gjensidige var litt trege og rotete i starten, men et par purringer per telefon gjorde susen. Fikk takstmann, avtalte resten direkte med han og penger på konto en uke eller to senere. Kunne sikkert vært "bedre", men alt i alt var ikke en 4-5 telefoner og 2-3 uker noe problem når oppgjøret var så godt som en kunne forvente.

Min båt går over 40 knop og da havner man tydeligvis i "vi-vil-helst-ikke-forsikre-deg" kategorien hos de fleste selskapene. Kontaktet alle de vanlige selskapene og snittprisen havnet vel rundt 20 store for full kasko. Endte opp med Norwegian Broker som nå forsikrer båten min for rett over 6 tusen.

4k for Baylineren hos Gjensidige (36-40 knop).

Ser at eg kan spare nokre tusenlapper på å skifte til Nemi og vilkåra er ikkje avgjerande ulike. Som forbruker kan eg velge det selskapet som passer meg, er eg ikkje fornøgd med eit selskap så bytter eg. Då eg teikna forsikring i Gjensidige var det ikkje på grunn av at dei var billigare enn andre men på grunn av eit volsomt skryt frå selskapet kor mykje betre og raskare eit skadeoppgjør var der enn i andre selskap. Dette er det beviseleg ikkje hold i.

Etter som eg har funne ut ved å Google på Nemi så har dei både fornøgde og misfornøgde kunder men prisen er bra.

Det som er tydelig er at det finnes både gode og dårlige erfaringer med alle selskaper så for egen del går jeg for pris i kombinasjon med vilkår. Har ikke hatt mange forsikringsoppgjør opp gjennom årene, men de har stort sett gått ganske greit bortsett fra en liten passiar med Europeiske som forlangte original kvittering på alle plagg som hadde vært i en koffert som ble beviselig borte på reise. Da reiste jeg ned til saksbehandler og sa at hvis hun kunne femskaffe det (original kvittering) på alle de plagg hun hadde på seg så skulle jeg trekke min sak, men ellers så ville jeg ha en sjekk utstedt der og da (er noen år siden!), og det fikk jeg! Sjekken, mener jeg.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Sjøassistanse har bare byttet navn, Benji!

Viktig melding til medlemmene i Sjøassistanse

Navnet SjøAssistanse ble nedlagt 31.12.2010, men produktets fordeler som service - og garanti delen vil bestå i ny form som: VHF-lisensen (inkl. servicedel) og VHF lisens Pluss (inkl. garantidel).

Se Lisenser.

VHF-lisens

SIKKERHET

• Lisenssøknad: Kallesignal og MMSI nr

• Gratis vær- og navigasjonsvarsel

• Gratis nummeropplysning

• Gratis å ringe på VHF

• Gratis "Meld fra hvor du dra"

• Gratis bruk av Mobil Sjøportal

• Gunstige forsikringsrabatter

• Gunstige forhandlerrabatter

• 24 timers lyttevakt

• Pris: kr 475,-

VHF-lisens Pluss

SIKKERHET og ØKONOMISK TRYGGHET

• Samme fordelene som VHF-lisens

I tillegg:

• Slep til nærmeste havn. Dekker opp til kr 7.500,-

• Bruk av egenandel på hovedforsikring. Dekker opp til k. 3.000,-

• Må forlate båten og reise hjem. Dekker opp til kr 5.000,-

• Transport av dykker/reservedeler/ drivstoff. Dekker opp til kr 1.500,-

• Pris: kr 695,-

• 2 år senere...

Jeg har Nemi på alt privat og firma. Sparte over 20 lapper da gikk over fra Trygg. Må si det blir mye diesel for 20 båtpenger. Har ikke hatt skader enda og ingen erfaring med oppgjør.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Jeg flyttet noen forsikringer fra Tryg til Nemi, men har nå flyttet disse til Storebrand, og hele tiden grunnet pris. Nok en gang; dette forandrer seg hvert år og det kommer helt an på hvor man bor i landet og en rekke andre forhold så å hevde at noen er billigst er like riktig som det er feil og den enkelte MÅ gjøre jobben selv og shoppe rundt!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...