Jump to content

Ny kalesje - prisnivå - kvalitet.


wutech

Recommended Posts

Hei,

 

Kjøpte meg en Jeanneu Leader 705 i sommer. Kjempeflott båt som vi har blitt svært glade i løpet av få mnd. Men kalesjen er nok mere en europeisk sol topp med sidevegger, enn noe som er tenkt på forholdene her oppe i Trøndelag.

 

Her oppe er det (så vidt meg bekjent) kun Alf Hansen i Trondheim som leverer, fikk pris fra de på målsydd kalersje i dag med nye stenger. Rett i overkant av 22 tusen inkl. vinterrabatt med levering til våren.

 

Hvordan er egentlig denne prisen? Er det bare å slå til, eller bør jeg sjekke videre? Er det andre som leverer kalesjer i mitt distrikt etter mål?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har meget god erfaring med Aso Kalesjer (google ASO Kalesjemaker) på Vøyenenga i Bærum. Han har sydd kalesjer til to av mine båter, samt at andre bekjente har brukt han. Han syr det du vil ha til greie priser, samt at kvaliteten er utmerket. Han lager maler, eller syr etter gammel kalesje, ditt valg! Anbefales på det sterkeste!

Link to post
Share on other sites

I går kom ny kalesje til båten, Grandezza 31 DC. Består av kalesje både foran og bak targabøylen, komplett med kalesjebøyler, knapper, skinner og ny type pose som "garasjefunksjon" når bøyler og kalesje er åpen og lagt inn mot targaen. Levert av Grandezzafabrikken i finland, orginal.

18000 ble det for den. Men da var transporten gratis fordi den ble sent med en ny båt til norsk forhandler i distriktet her.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke 22 med stenger er noen upris egentlig! husk at det skal spessialtilpasses. Har hatt Alf Hansen på den forrige Askeladden og har vært veldig fornøyd med kvalitet og passform. Nå har vi HH og må si jeg liker den minst like godt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Min erfaring:

Har hatt Alf Hansen og nå Sagen som vel er HH + div før det.

Var ikke fornøyd med duken til AH (tynn) og den hadde dårlig passform, mere fornøyd med HH som jeg har nå

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Kjøpte faktisk i dag kalesje til en NB 820 Sport, 13.000 ferdig levert, umontert fra Alf Hansen. Har selv hatt to kalesjer fra Alf Hansen og har vært meget fornøyd. Snakket med de som evt skal montere den nå, Hauge Produkter, de hevder at Alf H sine kalesjer er minst like bra som originalen til NB som koster 25.300 ferdig montert. Her blir det ca 17.000 ferdig montert med alt... Om vi tar på dette selv kommer ann på tiden, båten skal til mine svigerforeldre, men siden de lå i nærområdet var det jeg som fikk kjøpeoppdraget og det var selvsagt bare hyggelig:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en Helly Hansen Spesialprodukt kalesje på forrige båt. Veldig bra. På nåværende har jeg en veldig dyr "kvalitets" kalesje fra en anerkjent leverandør på Østlandet. Der ryker både sømmer og vinduer etter kun 4-5 år, så jeg tror ikke nødvendigvis pris betyr noe kvaliteten. Begynte å lekke også, og lekker like mye med impregnering.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Fikk akkurat levert denne vinterpresseningen av Aso kalesjemaker på Vøyenenga, rask levering, billigere enn de andre tilbudene og bra passform!

 

Anbefaler å sy stoff poser til vindusspyler poser for vekt, så sliper man at det dunker i skroget når det blåser.

Presenningen har selvfølgelig stropper på undersiden som er festet i undervantet mm.

 

 

bilde

 

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte kalesje til min Storebro 31 fot, med bøyler og fester fra Jørn's kalesje. Alt ble målsatt på båten,

samt levert påsatt. Det var ett hull, som var litt slapt, men ellers meget bra.

Den har stått på i 12 år, før jeg impregnerte den, samt fikk ettersydd noen sømmer.

Pris for 12 år siden, med alt inkl. rutetrekk foran kr. 13.000.

Redigert av Faxen (see edit history)

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Har tenkt å investere i ny kalesje til neste år også. Hansen Protection tar ca. 16.700,- inkl. mva. for kalesjen sydd etter mal. Bøylesett vil komme på 3000,- ekstra. Med frakt på ca. 1500,- kommer en då relativt nærme prisen trådstarter har fått tilbud om.

2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.)

Link to post
Share on other sites

Fikk akkurat levert denne vinterpresseningen av Aso kalesjemaker på Vøyenenga, rask levering, billigere enn de andre tilbudene og bra passform!

 

Anbefaler å sy stoff poser til vindusspyler poser for vekt, så sliper man at det dunker i skroget når det blåser.

Presenningen har selvfølgelig stropper på undersiden som er festet i undervantet mm.

 

 

bilde

 

Og hva betalte du for denne moroa her?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...