32 scirocco Startet 31.August.2011 Del på Facebook Startet 31.August.2011 Har er Windy Scirocco med 2 KAD 300 hvor jeg ikke får trimmet den ene motoren. Har byttet begge rele på pumpeunit. Disse klikker som di skal når bryter betjenes, men det går ikke strøm til motoren. Det skal finns en 55 A sikring til systemet men denne finner jeg ikke !!!! Noen som kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 31.August.2011 Del på Facebook Svart 31.August.2011 Jeg har en KAD44-motor, og kanskje et tips er: Hvis du følger den ledningen fra trim-motoren med "størst" kvadrat, så vil vel sikringen "dukke" opp - eller? Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
32 scirocco Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 Går ikke, kablene går sammen med motorkablene inn i en et stort trekkrør som forsvinner bak tanken. Windy har orden i sysakene. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Mener at sikringen er å finne på motoren. Sjekk på starteren. Den er ikke bak tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Du har flaks om den starter om sikringen har gått. ikke uten grunn att en 55amp brenner av da... Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Thorlyn Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 (redigert) Sikringen din sitter rett bak finfilter til dieselen på motoren.. de pleier og virke helt fint når du måler gjennomgang..men ikke la deg lure av det.. koble sammen ledningene på samme side for og utelukke sikringen.. slik ser den ut: Og her ca sitter den på kad 43 i alle fall (dårlig bilde men det er en rød ring rundt der den sitter): Lykke til Redigert 1.September.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
32 scirocco Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 Sikringen din sitter rett bak finfilter til dieselen på motoren.. de pleier og virke helt fint når du måler gjennomgang..men ikke la deg lure av det.. koble sammen ledningene på samme side for og utelukke sikringen.. slik ser den ut: Lykke til Prøver det i morgen. Og takker på fohånd for tips . Litt enig med scan7100 hvorfor i h.. skulle den være gått. Noen ide om noe annet som kan være feil. Måler styrestrøm til releene som klikker som bare det, men det går ikke strøm inn på motoren. Fant et strømskjema som viser rele også til manøverpanelet. Kan disse være problemet? Og joda jeg vet hvor disse sitter Irriterend greier mister 5 knop på toppfarten og bruker sikkert alt for mye drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Har ingen clue på hvorfor de ryker... de bare gjør det.. har hvert borti minst 5 båter med samme gåene sikring.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
32 scirocco Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 He He da begynner jeg å tro på det og må gi svigersønn bilmekaniker en unnskylding Sitér dette innlegget Link to post
32 scirocco Svart 2.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2011 STOR TAKK TIL THORLYN PROBLEMET LØST ETTER 1 MÅNED UTEN TRIM OG TUSEN "UNYTTIGE" RÅD. Sikringen var hel den, uten Thorlyn's tips om å koble forbi uansett hadde det vært verksted neste og tusenlapper ut i det blå. Utrolig rart at denne sikringen ikke er oppført i motor manual. JIPPIog her er det flatt hav, sol og helg. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.September.2011 Del på Facebook Svart 2.September.2011 Så flott Ikke glem og bytte sikringen da.. den har nok sin misjon selv om jeg selv har kjørt i åresvis med tjuvkoblet sikring selv. Kos deg på havet Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Scand 7100 Svart 2.September.2011 Del på Facebook Svart 2.September.2011 Topp, dette tjyv trikset noteres bak øret,,,,,,,,,,,,,,,,, Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Flybridge Svart 2.September.2011 Del på Facebook Svart 2.September.2011 Klikker og leter på nett, men finner ingen link til en slik sikring. Noen som vet hvor man på nett kan kjøpe en slik PowerTrim sikring. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Thorlyn Svart 2.September.2011 Del på Facebook Svart 2.September.2011 (redigert) Klikker og leter på nett, men finner ingen link til en slik sikring. Noen som vet hvor man på nett kan kjøpe en slik PowerTrim sikring. Vp delenummer er 3819905 her har de den i alle fall: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/search.asp (PS du må skrive inn delnummer på søk funksjonen) Du finner den også på ebay,marinepartseurope, den lokale vp pusheren etc Redigert 2.September.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Litle knabben Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Nå tok jeg også vekk 55amp sikringen, siden jeg hadde kontaktproblemer. Utmerket løsning. Glemte helt å se om timetelleren ble bedre, da den også slurver med visningen. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 11.April.2012 Del på Facebook Svart 11.April.2012 Fikk nettopp tlf av en venn med trimprob. Løfter denne da dette mange ganger skaper STOR ergelse for eiere av VP motorer med DP drev.. og særlig nå ved våroppstart Skulle hvert en sticker hvor man kunne limt slike triks og tips her inne?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
pv42 Svart 29.Desember.2012 Del på Facebook Svart 29.Desember.2012 Supert! Da er det rett i båten nåe jeg kommer hjem . Men når det er sagt,hvis ikke sikringen er problemet så er det ofte giveren ute på selve drevet som kan være gått eller er ute av drift pga.blåskjell.Da vil hele "tilt`n" koble ut. Veldig fint att en eller flere er inne å gir tips. Takker for svar og ha alle ett godt nyttår! PV42 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.