Lego Startet 1.September.2011 Del på Facebook Startet 1.September.2011 Hei, Som emnetittel sier, klarer en Raymarine Smartpilot kurskomputer S1 å håndtere en Raymarine type 2 pumpe? Lego Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Nei, den er for svak. Kun 6A kontinuerlig. 80cc – 172cc styresylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 Jeg fryktet vel dette. Da blir spørsmålet, Kan jeg jukse med rele/kontaktor opplegg? Kjøre med S1 som styrestrøm til kontaktorer som driver Type 2 pumpen? Lego Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Ta en prat med Seatronic, mener de hadde noe opplegg med kraftigere pumper for disse "mini" corepack'ene. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Jeg spurte Belamarin om dette for noen år siden. Jeg trengte en type 2 pumpe pga 340 ccm styre sylinder, og håpet på på S1 og releforsterking for å spare noen kroner. Jeg fikk svar at kurscomputeren ikke alltid kjører full spenning på pumpen, og derfor ikke ville fungere med rele styring. Jeg endte opp med S3G enhet og type 2 pumpe. Nå må jeg muligens skifte til type 1 pumpe fordi jeg går over til servo styring og styre sylinder på 100 ccm. Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 2.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2011 Ser man det ja. Jeg fryktet dette. Mener også å huske at jeg målte variabel spenning på utgangene. Da blir neste spørsmål; Er det håp for en litt eldre kurskomputer, som kun svinger styrbord i "auto"? Etter hva jeg kan se, er utgangen for bb sving "død", får ikke spenning ut her. Husker ikke i farten hvilken type, men den er noen år gammel... Sjekkes ila morgendagen. Lego Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 2.September.2011 Del på Facebook Svart 2.September.2011 Tja, kanskje? Eg fikk liv i min selv om Belamarin sa det ikke var tilgjengelig deler lenger. Fannt en 50a transistor på nett til 300 kr, som eg lodda inn. Hadde samme symptom som deg, har nå funka i 2 år og eg bruker den mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.