Frøken Fryd Startet 1.September.2011 Del på Facebook Startet 1.September.2011 Hvorfor ikke ha en egen tråd om denne spesielle skuten, den er ikke mye i bruk er mitt inntrykk men kanskje tråden kan belyse dette bedre. Bergens Tidene har i dag en artikkel der Miljødronningen med Kurt Oddekalv i spissen er på tur i Sørfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Den blir vel desverre enda mindre brukt av reder hvis det stemmer at Kurten har spredd rotenon rundt noen mærder. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 (redigert) Sluttet å ta Kurt Oddekalv alvorlig etter at han med sin digre bil skjøv foranstående bil med forskremt kvinne i fordi han var utålmodig og attpåtil skrøt av det. Redigert 3.September.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 (redigert) Det at Kurten hadde sprøytet Roteon i mærene til Lærøy var bare en bløff fra han. Han gjorde det for å skremme oppdreterne. Men,men fyren er jo splitter g-- Redigert 3.September.2011 av Erling P (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 Sluttet å ta Kurt Oddekalv alvorlig etter at han med sin digre bil skjøv foranstående bil med forskremt kvinne i fordi han var utålmodig og attpåtil skrøt av det. Rystende lesning. Trodde ikke noen tok denne mannen alvorlig ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 Nei, - det er det vel ingen ved sine fulle 5 som gjør? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MT. Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 Det er et par medlemmer som liker både Oddekalv og Watson her. De støtter dem visstnok økonomisk også. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
ahamm Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 Målene til både Oddekalv og watson er bra, entusiasmen fantastisk, men det går litt over styr til tider for dem begge. Tror de begge hadde tjent sakene sine bedre ved å dempe seg litt. (støtter ingen av de økonomisk, men det var nære på at Oddekalv fikk noen kroner i fjor) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Frøken Fryd Svart 23.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2011 (redigert) Det er ikke bare bare å være reder... Oddekalv fratas miniubåten Redigert 23.November.2011 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Oddekalv - hvem er det Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
-morten- Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Oddekalv har faktisk mange gode poenger! synd han er en idiot og bruker virkemidler som er helt uakseptable! Det var vel sur melk han hadde spruta i mærdene som så ut som rothenon! hehe Han klarte å foreste Fiskerimessa i Trondheim med gammel fiskeslo!! sånt er helt usmakelig, og tror ingen på messa hadde sympati for Oddekalv!!! Selv er jeg optatt av miljø men slike folk som Paul Watson og hans regime, gjør meg faktisk kvalm. Oddekalv er jo bare barnestreker i forhold! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
littmild Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Paul Watson og gjengen hans er i min oppfatning bortskjemte drittunger som kjeder seg, og derfor flyr rundt på havet, under noe så usmakelig(med tanke på situasjonen i f.eks. Adenbukta) som piratflagg, mens de leker aksjon og trakasserer ordentlige sjøfolk. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
logget av Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Min oppfatning er at aktivister (også miljøforkjempere) må være litt annerledes for å bli hørt. Jeg er redd for at uten dem så hadde det også skjedd lite i miljøverndepartementet, og hadde det vært opp til meg så hadde Miljødronningen vært statsfinansiert. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Jeg er tvert imot svært fornøyd med at skattepengene mine ikke går med til å finansiere kriminelle/ulovlige handlinger mot lovlig aktivitet. Det seg være Fiskerimessa eller lovlig plasserte oppdrettsanlegg. Denne mannen gjør etter min mening mer skade enn nytte når det gjelder naturvern. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Helt enig med Arild!!! ser du noen politikere som må kaste egg og trakasere ungdom for å fremme Eldrepolitikk?? det blir akkurat det samme!! Man blir nok best hørt om man har saklige gode argumenter som Oddekalv til dels har masse av altså! men virkemidlene er ikke det som skal til i dagens moderne samfunn! Erik solheim var jo veldig fremme på miljø en periode! han ble jo hørt og jeg tror han la et bra grunnlag til folks holdninger på slutten av 80 tallet! han trengte ikke brukke usmakelige virkemidler! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Benji Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Paul Watson og gjengen hans er i min oppfatning bortskjemte drittunger som kjeder seg, og derfor flyr rundt på havet, under noe så usmakelig(med tanke på situasjonen i f.eks. Adenbukta) som piratflagg, mens de leker aksjon og trakasserer ordentlige sjøfolk. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
NilsPils Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Dorsken Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Problemet med selvbestaltede organisasjoner av typen ”Sea Shepherd” og Kurt Oddekalvs ”Norges Miljøvernforbund” er at de har en menighet av nikkere rundt seg. Nødvendige korrektiver og innspill blir dermed ikke eksisterende, eller faller bort. Det er organisasjoner som står og faller med sin karismatiske leder. Selv om Bellona etter hvert har fått en noe mildere aksjonsform - vil jeg inkludere Fredric Hauges ”Bellona” inn i rekken av selvbestaltede miljøvernorganisasjoner. Som de andre snakker han i store bokstaver - og blir sittende som leder av organisasjonen sin til han slutter å puste. Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 Miljødronningen i krangel med oppdrettere skriver BT. Vet ikke hvordan det ser ut under disse jeg men hvis det er rent å fint er det vel bare å la de filme litt Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Fredrik Hauge har sagt noen sannhetens ord; Miljøvernere er seg selv sine største fiender. Og det er helt klart at Oddekalv og Watson gjør at normale mennesker tar avstand. Hadde de vært mer nyansert i sine handlinger og utspill kunne de kanskje fått oss til å innse at kanskje noen tar for lite hensyn til miljøet. Jeg anser de som "terrorister". Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Fabricius Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Det er veldig trist at noen fortsetter å gii Oddekalv penger. Uten sponsorer hadde han vært nødt til å slutte. Han ødelegger så utrolig mye for en viktig politisk sak som det ellers er all grunn til å ta på alvor. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Jeg synes vel igrunn ikke det er så veldig dramatisk å filme under en merd, den lille ubåten der kan ikke gjøre mye skade, så lenge moderskipet holder seg på avstand vel og merke. Men lovlig er det vel neppe hvis han går innenfor de bestemte meterene. Jeg har en mistanke om at det ikke ser bra ut under disse merdene, så kanskje en video hadde vert på plass? Ser det bra ut vil jo en video bekrefte at Oddekalv ikke har noe der å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 (redigert) Jeg er av den oppfatning at risikoen ved å ikke ha personer som Oddekalv er større enn å ikke ha dem, og om man ikke alltid liker metodene så er det ikke noe som tyder på at for. Eks. metodene til fiskeoppdretterne ville vært bedre om de fikk styre fritt selv. Det finnes video om hvordan det ser ut under oppdrettene, noe jeg fikk se med selvsyn hos et firma som heter Aqua smart for en del år siden. De produserer og leverer fjernstyrte videosystemer til bransjen, og med en IP adresse samt en kode så kan hvem som helst logge inn på undervannkameraene og styre dem med piltastene på tastaturet. Og da er vi jo ved sakens kjerne som også Frøken Fryd er inne på. Hva er problemet hvis det ikke er et problem. lagt til. Her er hjemmesiden til firmaet som lager dette videoutstyret. http://www.akvagroup.com/index.cfm?id=205625 Redigert 7.Juni.2012 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Det var mye "ikke" i den første setningen din OP, er vi ikke enige eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Vi er nok enige. min staveleif. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.