Jump to content

Miljødronningen på nye tokter

Frøken Fryd

Recommended Posts

Målene til både Oddekalv og watson er bra, entusiasmen fantastisk, men det går litt over styr til tider for dem begge. Tror de begge hadde tjent sakene sine bedre ved å dempe seg litt.

(støtter ingen av de økonomisk, men det var nære på at Oddekalv fikk noen kroner i fjor) :wflag:

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

• 2 måneder senere...

Oddekalv har faktisk mange gode poenger! synd han er en idiot og bruker virkemidler som er helt uakseptable! Det var vel sur melk han hadde spruta i mærdene som så ut som rothenon! hehe Han klarte å foreste Fiskerimessa i Trondheim med gammel fiskeslo!! sånt er helt usmakelig, og tror ingen på messa hadde sympati for Oddekalv!!! Selv er jeg optatt av miljø men slike folk som Paul Watson og hans regime, gjør meg faktisk kvalm. Oddekalv er jo bare barnestreker i forhold!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Paul Watson og gjengen hans er i min oppfatning bortskjemte drittunger som kjeder seg, og derfor flyr rundt på havet, under noe så usmakelig(med tanke på situasjonen i f.eks. Adenbukta) som piratflagg, mens de leker aksjon og trakasserer ordentlige sjøfolk.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Helt enig med Arild!!! ser du noen politikere som må kaste egg og trakasere ungdom for å fremme Eldrepolitikk?? det blir akkurat det samme!! Man blir nok best hørt om man har saklige gode argumenter som Oddekalv til dels har masse av altså! men virkemidlene er ikke det som skal til i dagens moderne samfunn! Erik solheim var jo veldig fremme på miljø en periode! han ble jo hørt og jeg tror han la et bra grunnlag til folks holdninger på slutten av 80 tallet! han trengte ikke brukke usmakelige virkemidler!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Problemet med selvbestaltede organisasjoner av typen ”Sea Shepherd” og Kurt Oddekalvs ”Norges Miljøvernforbund” er at de har en menighet av nikkere rundt seg. Nødvendige korrektiver og innspill blir dermed ikke eksisterende, eller faller bort. Det er organisasjoner som står og faller med sin karismatiske leder.

Selv om Bellona etter hvert har fått en noe mildere aksjonsform - vil jeg inkludere Fredric Hauges ”Bellona” inn i rekken av selvbestaltede miljøvernorganisasjoner. Som de andre snakker han i store bokstaver - og blir sittende som leder av organisasjonen sin til han slutter å puste.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

• 6 måneder senere...

Jeg synes vel igrunn ikke det er så veldig dramatisk å filme under en merd, den lille ubåten der kan ikke gjøre mye skade, så lenge moderskipet holder seg på avstand vel og merke. Men lovlig er det vel neppe hvis han går innenfor de bestemte meterene. Jeg har en mistanke om at det ikke ser bra ut under disse merdene, så kanskje en video hadde vert på plass? Ser det bra ut vil jo en video bekrefte at Oddekalv ikke har noe der å gjøre?

Jeg er av den oppfatning at risikoen ved å ikke ha personer som Oddekalv er større enn å ikke ha dem, og om man ikke alltid liker metodene så er det ikke noe som tyder på at for. Eks. metodene til fiskeoppdretterne ville vært bedre om de fikk styre fritt selv.

Det finnes video om hvordan det ser ut under oppdrettene, noe jeg fikk se med selvsyn hos et firma som heter Aqua smart for en del år siden. De produserer og leverer fjernstyrte videosystemer til bransjen, og med en IP adresse samt en kode så kan hvem som helst logge inn på undervannkameraene og styre dem med piltastene på tastaturet.

Og da er vi jo ved sakens kjerne som også Frøken Fryd er inne på. Hva er problemet hvis det ikke er et problem.

lagt til.

Her er hjemmesiden til firmaet som lager dette videoutstyret.

http://www.akvagroup.com/index.cfm?id=205625

Redigert av Ole Petter (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...