Trikkarn Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Er nok eingang slik at me må ha oddekalv m.fl. Alt for mykje i lakseindustrien går på "internkontroll". så lenge internkontroll prosedyrer ser bra ut på papiret så er det nok. http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=110599946&displaypage=TRUE Eg har slutta å fiska krabbe i eit sund som eg alltid har fiska mykje i før. På ein distanse på ca 3nm så er fleirtallet av krabben eg får fra 60m og grunnare ikkje etandes. svart inni, lukter ekkelt, ofte store sårskader på skall og klør. Krabben litt lenger ned ifjorden der det ikkje er oppdrettsannlegg er heilt anna. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Paul Watson og gjengen hans er i min oppfatning bortskjemte drittunger som kjeder seg, og derfor flyr rundt på havet, under noe så usmakelig(med tanke på situasjonen i f.eks. Adenbukta) som piratflagg, mens de leker aksjon og trakasserer ordentlige sjøfolk. Paul Watson og gjengen hans oppnår ofte svært gode resultater og utfører et viktig arbeid, men de kunne gjerne droppet piratflagget. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Resultater er det ikke tvil om, om de er gode kan diskuteres, noen liker mora, andre liker dattera, jeg liker hvalbiff Men uansett hvordan man ser på det miljøpolitisk, så kan man neppe legge noen skyld på de japanske sjøfolkene som har sin arbeidsplass ombord på hvalbåtene, allikevel er det disse som blir terrorisert. Paul Watson med sine venner og penger kjemper kampen sin på helt feil arena. Hvalkjøtt er forøvrig meget klimavennlig mat i forhold til alternativene. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Tror vi skal holde oss til Miljødronningen i denne tråden. Paul Watson hadde vel neppe sydd salongen sin i selskinn... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Beklager avsporingen. enig i det som blir sagt ovenfor, ser ikke helt problemet med å filme litt om det ser bra ut. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
logget av Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Et essensielt spørsmål er hvor mye vi hadde visst om forurensning i havet forårsaket av oppdrettsnæringen hvis det ikke var for elveeierlagene, sportsfiskerne og miljøforkjemperne. Derfor overrasker det meg litt når noen sier at Oddekalv ikke burde fått penger, for hva er det egentlig vi er redde for å få greie på? Det samme gjelder i spørsmål knyttet til deponering av utsprengt masse tilsatt kjemikalier fra gruvedrift. Jeg synes det er veldig greit at noen ser på dette med kritiske øyne og fører en kamp for å unngå situasjoner hvor vi dumper alt i havet først og tenker etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.