Jump to content

Miljødronningen på nye tokter

Frøken Fryd

Recommended Posts

Er nok eingang slik at me må ha oddekalv m.fl. Alt for mykje i lakseindustrien går på "internkontroll". så lenge internkontroll prosedyrer ser bra ut på papiret så er det nok.

http://www.njff.no/portal/page/portal/njff/nyhet?element_id=110599946&displaypage=TRUE

Eg har slutta å fiska krabbe i eit sund som eg alltid har fiska mykje i før. På ein distanse på ca 3nm så er fleirtallet av krabben eg får fra 60m og grunnare ikkje etandes. svart inni, lukter ekkelt, ofte store sårskader på skall og klør. Krabben litt lenger ned ifjorden der det ikkje er oppdrettsannlegg er heilt anna.

Paul Watson og gjengen hans er i min oppfatning bortskjemte drittunger som kjeder seg, og derfor flyr rundt på havet, under noe så usmakelig(med tanke på situasjonen i f.eks. Adenbukta) som piratflagg, mens de leker aksjon og trakasserer ordentlige sjøfolk.

Paul Watson og gjengen hans oppnår ofte svært gode resultater og utfører et viktig arbeid, men de kunne gjerne droppet piratflagget.

Resultater er det ikke tvil om, om de er gode kan diskuteres, noen liker mora, andre liker dattera, jeg liker hvalbiff :wink: Men uansett hvordan man ser på det miljøpolitisk, så kan man neppe legge noen skyld på de japanske sjøfolkene som har sin arbeidsplass ombord på hvalbåtene, allikevel er det disse som blir terrorisert. Paul Watson med sine venner og penger kjemper kampen sin på helt feil arena. Hvalkjøtt er forøvrig meget klimavennlig mat i forhold til alternativene.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Et essensielt spørsmål er hvor mye vi hadde visst om forurensning i havet forårsaket av oppdrettsnæringen hvis det ikke var for elveeierlagene, sportsfiskerne og miljøforkjemperne.

Derfor overrasker det meg litt når noen sier at Oddekalv ikke burde fått penger, for hva er det egentlig vi er redde for å få greie på?

Det samme gjelder i spørsmål knyttet til deponering av utsprengt masse tilsatt kjemikalier fra gruvedrift. Jeg synes det er veldig greit at noen ser på dette med kritiske øyne og fører en kamp for å unngå situasjoner hvor vi dumper alt i havet først og tenker etterpå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...