Jump to content

Hva bør en båtgal trønder få med seg i Bergen


skibsplast ohoi

Recommended Posts

Sjøfartsmuseet bør besøkes!

 

Noen ekstraordinære båtbutikker er det vel ikke i sentrum, men du har jo båtutstyrs-butikken Marine og Industrisalg som ligger i Vågen. Der har jeg gjentatte ganger prøvd å sette fast betjeningen ved å spørre om alle tenkelige ting, og ALT jeg har spurt etter har de pinadø hatt på lager i butikken:-)

 

Viser været seg fra sin beste side, vil nok Bryggen og Zacken være dekket av fritidsbåter i alle størrelser og fasonger:-)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Sjøfartmuseet var et godt tips. Tror ikke det er så langt fra Hotellet. Bryggen er obligatorisk.

 

Jaggu kom det en ekstra stipe også. Som første generasjon av fire som ikke er født på vetslandet og som ikke er skipper, passer det bra at stripen kom i en tråd om Bergen.

Redigert av skibsplast ohoi (see edit history)

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Er vaksinert mot fotballgalskap. Har aldri skjønt hvorfor en gjeng overbetalte egoister skal bety så mye for så mange. Hadde skjønt mere om det handlet om 1 lag, men tvert det kommer noen å vifter med mere penger forsvinner de til neste lag.

Er enig i at Bergen er en flott by, men returbilletten er helt nødvendig. Når jeg har vert der en stund blir jeg fort oppmerksom på at der er alt for mange bergensere der :wink:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Fikk med meg masse fine maritime opplevelser i Bergen, og mener fortsatt at Bergen er en Norges fineste byer. Men det som dessverre sitter igjen er hvor utrolig dårlig innstilling flere av de vi møtte i service næringen hadde. På hotellet var varmmaten lunken, og restauranten som vi hadde forhåndsbestilt samme rett til, greide ikke å servere alle på samme bord, så når 4 var spist ferdig, fikk sistemann sin mat.

 

Dette var en familie samling, og det ble organisert tur for barna men foreldrene satt på kurs. To voksne og 21 barn skulle ut på tur. De bestilte Taxi til 23 personer for en utflukt. Siste taxi kom en halv time etter de andre, og når vi skulle hjem hadde bilene som kom kun plass til 22 personer. Dette gjorde at den lokalkjente,som organiserte turen og hadde med pengene, måtte gå 30 minutter tilbake til hotellet. Da han kom frem fikk han kjeft av de andre Taxi førerne for det de måtte vente den som kom gående.

 

Men det største rævhålet (for å si det på Bergensk) møtte vi på fiskebryggen mens vi ventet på flybussen. Ungene hadde fått seg is på turen til fisketorget, og minstejenta greide å søle is på seg. Min kone gikk inn i et serveringstelt like ved og spurte om hun kunne få en serviett. Kvinnen bak kassen pekte mot disken der serviettene sto. Da hun kom ut kom mannen som sannsynligvis driver stedet og brukte kjeft, først på engelsk så på norsk. Hun kunne ikke bare komme inn der og stjele. min kone forklarte et hun faktisk hadde spurt i kassen om hun kunne få en serviett. Hun i kassen skjønner ikke norsk svarte han, og han kunne ikke godta at kjeltringer kom inn og forsynte seg av hans kostbare servietter. Den skulle han ha betaling for, og forlangte 5 kroner. Vi fikk en lang tirade som ikke egner seg på trykk.

 

En av karene i følget bemerket tørt: ikke rart at dette stedet heter noe med bø slik som han oppfører seg, og vi var har i går og kjøpte noen overpriset smakløse baguetter her i går. Vi har har større grunn til å føle oss ranet enn hann.

 

Så Bergen er fortsatt en flott sjøfartsby, men det er alt for mange sure og lite vennlige folk i servicenæringen til at vi ønsker å dra tilbake.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...