Jump to content

Får ikke løsnet sleipner baugtruster


baltic87

Recommended Posts

Heisann!

 

Nå er det slik at i helgen så lå jeg til kai og skulle sette kursen hjemover, da baugproppellen røyk. Kjedelig, da det blåste godt.

Men nå er saken at jeg skal skifte splint og har skrudd opp de 4 umbrako skruene som holder motoren på plass og faanskapet sitter som støpt og er ikke til å rikke. :confused:

 

Har sprayet med crc igår, og lite har skjedd.

 

Noen tips til å få dratt den opp?. hva slags verktøy kan jeg bruke? jeg har lest av andre tråder at det det er "bare" å løfte den opp, men....

 

På forhånd takk for alle svar! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Skal være bare til å løfte opp.

Har du brakett(mellom motor og gear) av kompositt eller bronse?

Kan kanskje ha korrodert litt hvis den er gammel og aldri har vært delt siden den ble montert.

Det kan også kanskje være noe som har kilt seg eller noe slikt?

Har du prøvd rotere en smule til hver side?

 

Finner du ikke ut av det så ring Sleipner på 69300060. De kan sikkert hjelpe deg pr tlf.

Bedre det enn å gjøre noe forhastet.

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hurra :flag:

Da fikk jeg løsnet motoren og som jeg antok så hadde splinten røket.

Jeg la en 2"4" over motoren og plasserte biljekken over der, og slo ett tau rundt sleipnermotoren og begynte å sveive.

tauet ble strammere og strammere og jeg mer og mer engstlig for om hele dritten skulle ryke.

 

Det ender med at jeg stopper opp og ringer sleipner for å høre om alt har godt riktig for seg, og mens vi er på tlf så sier det pang og motoren spretter opp ramler ned igjen med ett brak!

Det så faktisk ut som om de som har satt på motoren har limt den fast.

Så nå tenker jeg det skal gå lettere neste gang det skjer :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...