Dra til Sjøs Startet 3.September.2011 Del på Facebook Startet 3.September.2011 Flere har etterlyst informasjon om høstens store båtmesse i Bergen. Båtbransjen i Bergen inviterer til flytende messe i Solheimsviken helgen 23. - 25. september 2011. En lang rekke utstillere er allerede påmeldt med båter i sjøen, og flere kommer. Det blir også satt opp et stort telt på piren ved Kafe Kranen der en lang rekke utstyrsleverandører og forhandlere er på plass. Høstmessen i fjor trakk flere besøkende og utstillere enn noen gang tidligere, så vi er veldig spente på responsen. Så langt er det påmeldt langt flere båter enn i fjor, og vi venter på endelig svar fra flere spennende leverandører. Elan jobber på spreng med å få ferdig sin nye 48 foter, og Hydrolift prøver også å skaffe båter som kan vises på messen.. En rekke forhandlere har åpnet for at man kan avtale prøvekjøring i forbindelse med messen. Ta kontakt direkte med forhandler for å avtale tid. Vi legger ut mer informasjon på www.arenum.no fortløpende, så følg med. Den store Dra til Sjøs messen som har vært i uke 7 i Arenum de siste 17 årene, blir flyttet til uke 16 i 2012. Messen skal arrangeres i Solheimsviken i flere store telt og med de aller fleste båtene ved flytebryggene utenfor. Velkommen på messe Hilsen Dra til Sjøs Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Løfter denne jeg:-) Ser på www.ARENUM.no at utstillerlisten er lagt ut. Noen som har erfaring med å komme sjøveien til messen? Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Fanafjord Svart 23.September.2011 Del på Facebook Svart 23.September.2011 (redigert) Ser at det holdes også en egen båtmesse i Dolviken nå i helgen: Messeavis. Tror jeg skal besøke begge messene, det kan bli spennende med at de også har bruktbåter i dolviken. Men det ser ut at det er lite seilbåter der. Skal uansett handle litt utstyr hos Maritim. Redigert 23.September.2011 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bergen dørk Svart 24.September.2011 Del på Facebook Svart 24.September.2011 Bra båtmesse, synes jeg. Mange båter på vannet. Flere båter jeg ikke har sett før, bla Marex 370 AC, som er så altfor dyr. Var ilag med Fanafjord og vi ble begge begeistret for den nye motorbåten fra Jeanneau NC11. Kult konsept. Fanafjord lot seg også begeistre av noen seilbåter, selvsagt. Så også på de nye Viksund-båtene....335 og 360 (?). Fine de, men jeg ser fram til å få se hardtop-utgavene. Det positiv med Viksund, slik jeg ser det, er at de leverer både med drev og fast aksling og flere motoralternativer (Yanmar, VP og Cummins). Bra messe! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
soc Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Var ikke på messen selv, men den er omtalt i Bergens Tidende i dag (i papirutgaven). Man har bl.a intervjuvet en representant fra Viksund, som sier at man jobber med en 40-fot'er ("Norges største serieproduserte yacht", hvis jeg husker riktig (har ikke avisen foran meg nå)). Ellers sies det at bruktbåtmarkede nå er tregt, og at produsenter og selgere av nye båter derfor ofte må ta inbytte. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Viksund jobber med den nye 390. Planen er å vise den på Sjøen for alle til neste år. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
HenrikOrrskär Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Mange fine båter! Bavaria 34 HT synes jeg var veldig flott! Det eneste som trakk virkelig ned var at når jeg lå i stikk-kabinen så hørte jeg utrolig godt klikkelyden fra det som må ha vært dieselpumpen til Webastoen, var tydeligvis festet rett på andre siden av skottet. Lite gjennomtenkt og kan nok føre til noen irriterende netter. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Norges største serieproduserte yacht", Leste også dette. Er det riktig da? Er ikke Windy sine 40+ modeller produsert i Norge? Og Nidelv hadde vel også en 40 foter en gang i tiden? Sitér dette innlegget Link to post
alleviltilhimmelen Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 Det stemmer at Windy produserer sin 40 og 44 foter i Arendal. Men Viksund kaller sin båt for yacht?? (pga flybridge det da vel) eller "serieprodusert". Siden Windy ikke serieproduserer, så kan det vel klassifiserer da vel. Hmmmm. Selgere finner alltid et godt argument :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.