arkmarin Startet 3.September.2011 Del på Facebook Startet 3.September.2011 La til kai i Eivinbdvik i Gulen i Sogn og Fjordene. Hadde ikke før fått lagt til, før det kom to hyggelige tollbetjenter. Etter litt fram og tilbake kom de ombord. De var ute på annet oppdrag, da de så at jeg la til kai. De har speisell oppmerksomhet mot selbåter, da avstanden til Shetland er så kort fra dette området. For meg var det en uventet plass å få tollkontroll på. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
skhauge Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 Det er ca 180nm over dit fra Eivindvik. Så en svipptur er det ikkje. Er 3 ganger så langt som korteste avstand Norge-Danmark. Har hørt før og at de ligger å lurer "her" ute i området og jakter. Men for all del det er berre bra. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 4.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2011 Men for all del det er berre bra. Ja, de er ansatt for å gjøre en jobb,så de gjør jobben sin. For de som eventuelt seiler til Shetland bør da være klar over at de kan være til stede på en liten plass som Eivindsvik også. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
SIR DAY Svart 4.September.2011 Del på Facebook Svart 4.September.2011 At ARK MARI blir sjekket er ingen bombe, det kan være at de har talt strekene dine på gjestebrygga i Lerwick, og begynt å lure hva slags trafikk denne båten går i... Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
arkmarin Svart 4.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2011 De trodde jeg kom fra Shetland, men jeg kom fra Helgoland. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
alidal Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Hadde besøk av en hyggelig dame tra tollvesenet i Haugesund. De hadde sett meg på AIS! AIS' en viser bare mmsi nr og noen merkelige tegn på båtnavn og ikke nasjonalitet, så kanskje derfor de kom? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Tollvesenet og Skatteetaten har nylig gjennomført kontrollaksjoner her i Østfold. Så de i aksjon i Skjærhalden onsdag formiddag. Ifølge tv-nyhetene var det spesielt avgiftsunndragelse på båt/motor det gjaldt. Ikke usannsynlig at flere tolldistrikt kjører samme aksjon. Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Artekno Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 (redigert) I mai gikk vi på lens innover Oslofjorden like utenfor Drøbak. En litt større og maks motorisert Targa brølte brått forbi tett inntil oss i en helvetes fart. Forbannede bønder tenkte nå jeg da, men de uniformerte ombord smilte å vinket til oss de... Av kjølvannet deres kunne jeg se at de hadde lagt om kursen for å "inspisere" oss. Det var Tullvesenet det ja... Lurer på hva de drev med langt inni fjorden der. Må si jeg hadde blitt smått oppgitt hvis de hadde villet gå ombord for kontroll. En helgetur til Son er liksom ikke det helt store med tanke på utbyttet de ville funnet. "Smuglerpilsen" (3,5%) fra biltur til Strømstad et par uker før? Redigert 26.Juli.2013 av H-35 (see edit history) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Eureka Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Rent hypotetisk, sett at en har alt av seil oppe, ligger godt på skrå, god fart og fin flyt. Tollvesenet kommer opp på siden og vil ombord. Hadde blitt litt irritert da... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 (redigert) Det var kanskje Kr. Himmelfart helgen, tollerne var svært aktive da pga. HH Skagen race og vi var mange som fikk besøk ombord.. Til Eureka: Så lenge du klarer å holde stø kurs under seil har ikke tollerne problemer med å entre båten din og ta seg tilbake etterpå. Man kan like det eller mislike det men norske tollere er å foretrekke fremfor deres bevæpnede og til dels agressive kolleger i en del andre land. Redigert 26.Juli.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Mulig dette blir off topic, men en nabo av familien på Tromøya satt i ei lita balje og skulle fiske litt middagsmat. Opp kom en båt med politi og tollere om bord. De undersøkte fangsten, og der var det 4 småtorsker på under minstemålet. I tillegg hadde han seff. glemt vesten inne i den andre båten. I tillegg undersøkte de motorn og om den var jukset med (9,9 hk) Gjett om det ble dyr middag. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Det var Himmelspretthelga ja... Vel, vi ser ikke akkurat ut som noen regattabesetning vi da. Og om de ville ombord i fart så velbekomme. Men jeg hadde plent nektet å ta ned duk for de!! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.