Jump to content

Tollvesenet på Vestlandet

arkmarin

Recommended Posts

La til kai i Eivinbdvik i Gulen i Sogn og Fjordene. Hadde ikke før fått lagt til, før det kom to hyggelige tollbetjenter. Etter litt fram og tilbake kom de ombord. De var ute på annet oppdrag, da de så at jeg la til kai. De har speisell oppmerksomhet mot selbåter, da avstanden til Shetland er så kort fra dette området. For meg var det en uventet plass å få tollkontroll på.

At ARK MARI blir sjekket er ingen bombe, det kan være at de har talt strekene dine på gjestebrygga i Lerwick, og begynt å lure hva slags trafikk denne båten går i... :giggle:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

• 1 år senere...

Tollvesenet og Skatteetaten har nylig gjennomført kontrollaksjoner her i Østfold. Så de i aksjon i Skjærhalden onsdag formiddag. Ifølge tv-nyhetene var det spesielt avgiftsunndragelse på båt/motor det gjaldt. Ikke usannsynlig at flere tolldistrikt kjører samme aksjon.

Mvh

Arne

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

I mai gikk vi på lens innover Oslofjorden like utenfor Drøbak. En litt større og maks motorisert Targa brølte brått forbi tett inntil oss i en helvetes fart. Forbannede bønder tenkte nå jeg da, men de uniformerte ombord smilte å vinket til oss de... Av kjølvannet deres kunne jeg se at de hadde lagt om kursen for å "inspisere" oss. Det var Tullvesenet det ja... Lurer på hva de drev med langt inni fjorden der. Må si jeg hadde blitt smått oppgitt hvis de hadde villet gå ombord for kontroll. En helgetur til Son er liksom ikke det helt store med tanke på utbyttet de ville funnet. "Smuglerpilsen" (3,5%) fra biltur til Strømstad et par uker før?

Redigert av H-35 (see edit history)

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Det var kanskje Kr. Himmelfart helgen, tollerne var svært aktive da pga. HH Skagen race og vi var mange som fikk besøk ombord..

Til Eureka: Så lenge du klarer å holde stø kurs under seil har ikke tollerne problemer med å entre båten din og ta seg tilbake etterpå. Man kan like det eller mislike det men norske tollere er å foretrekke fremfor deres bevæpnede og til dels agressive kolleger i en del andre land.

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Mulig dette blir off topic, men en nabo av familien på Tromøya satt i ei lita balje og skulle fiske litt middagsmat. Opp kom en båt med politi og tollere om bord. De undersøkte fangsten, og der var det 4 småtorsker på under minstemålet. I tillegg hadde han seff. glemt vesten inne i den andre båten. I tillegg undersøkte de motorn og om den var jukset med (9,9 hk) Gjett om det ble dyr middag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...