BEG Startet 12.Desember.2004 Del på Facebook Startet 12.Desember.2004 Trenger momentnøkkel til båten, iflg VP skal reimhjul trekkes til med 35 Nm. I kataloger for verktøy er kraften oppgitt i Kpm. Husker ikke lenger forskjellen på Nm og Kpm. Er det noen på båtplassen om kan hjelpe meg med omregning mellom Nm og Kpm. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Sydvesten Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Trenger momentnøkkel til båten, iflg VP skal reimhjul trekkes til med 35 Nm. I kataloger for verktøy er kraften oppgitt i Kpm. Husker ikke lenger forskjellen på Nm og Kpm. Er det noen på båtplassen om kan hjelpe meg med omregning mellom Nm og Kpm. Mvh. BEG 1kp=9.81N 1kpm=9.81Nm 35Nm=3.56kpm Hvis jeg har lest rett i tabellen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jens_P Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 (redigert) Du finner baatplassens.no's egen kalkulator for Enhetsomregning på medlemssidene. Denne håndterer det meste av enheter. Redigert 12.Desember.2004 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
OT-flyktning Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 (redigert) Du finner baatplassens.no's egen kalkulator for Enhetsomregning på medlemssidene. Denne håndterer det meste av enheter.Over tommelen er det en faktor 10 mellom Nm og kpm (9.81 for å være nøyaktig). Og Nm-tallet er det som er ca 10 ganger større: 10Nm ~ 1kpm (som det jo allerede er nevnt litt lenger oppe - ser jeg nå) Redigert 12.Desember.2004 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 (redigert) Trenger momentnøkkel til båten, iflg VP skal reimhjul trekkes til med 35 Nm. I kataloger for verktøy er kraften oppgitt i Kpm. Husker ikke lenger forskjellen på Nm og Kpm. Er det noen på båtplassen om kan hjelpe meg med omregning mellom Nm og Kpm. Mvh. BEG Ligger omregningstabeller på medlemsider direkte link til medlemsider :-)) UPS!!!! så ikke svarene her før jeg postet ...hehe men mange svar er bedre enn ingen Redigert 12.Desember.2004 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sydvesten Svart 13.Desember.2004 Del på Facebook Svart 13.Desember.2004 Kanskje litt flisespikkeri, men rett skal være rett. Har kikket litt på omregningskalkulatoren. Den ser veldig bra ut og fungerer utmerket slik som jeg har testet den. Men det er noe som skurrer med benevninger for kraft og moment. Det er noen som har blandet inn [kg] der, dette er jo kilogram som benyttes som en vektenhet og har intet med hverken moment eller kraft i denne formen. Det skal være [kp] (kilopuond). Verdien er den samme, men benevnelsen er feil... Enheten for kraft er [kp] og ikke [kg] som i kalkulatoren Enheten for moment er kpm og ikke kgm som i kalkulatoren Litt om definisjon av begrepet kraft: SI enheten for kraft er newton[N], 1 newton er den kraften som 1 [kg] masse en akselrasjon på 1 [m/s²] Det har vært vanlig å oppgi f.eks et trykk som "kilo" i dagligtale, f.eks oljetrykket er 4 "kilo", men det er ikke ikke 4 [kg] det snakkes om, men 4 [kp/cm²]. Vel da har jeg fått sagt dette igjen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Slagskibet Svart 13.Desember.2004 Del på Facebook Svart 13.Desember.2004 Denne linken her kan være nyttig: http://www.onlineconversion.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.