Jump to content

Noen synspunkter på Chaperral Signature 27?


KjetilSt

Recommended Posts

Det dukket opp en annonse på en Chaparral Signature 27 på finn nå nettopp.

 

Syns den så ganske fin ut, og den dekker vel mine behov i forolf til båt.

 

Er det noen som har erfaring med denne? Ønsker å høre både positive og eventuelle negative erfaringer

 

Hva med prisen?

 

Link til annonse: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30471933

Redigert av KjetilStensholt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er "ræva" båt. mao. man må rygge inn for å parkere. Til høyre ved den integrerte badeplattformen har du inngangsluken.

Båten ser uvanlig ryddig ut for sin alder. Ellers er den som mange andre 27 fotere, hverken større eller mindre, lik min crownline innvendig og med løsninger ser jeg.

300 hk Diesel er ett +, motor ser ryddig og pen ut. 680 timer er ikke all verden, samtidig er det langt nok til at det begynner å komme slitasje ting, hvertfall på drev.

 

Men som sagt båten ser pen ut på bildene, du får ringe selger for å høre mer.

Link to post
Share on other sites

Hei, min forrige båt var en 2000 mod Chaparral 270 Signature. (Samme type som annonsen men med noen små endringer)

Dette var en flott båt med høyt kvalitetsnivå og gode kjøreegenskaper. Jeg hadde selv en VP 7,4 GI motor på 310 hk(bensin) og den gjorde nesten 40 knop.

Når det gjelder ombordstigning er det gjennomgang gjennom den midtre frontruta. Man glir ned over døra og setter beinet på hjørnet av sofaen.

Helt uproblematisk... Forøvrig har den også et smalt dollbord så du kan gå langs siden når kalesjen er nede.

Min hadde mulighet til å ta av det midterste stykket i rekkverket i baugen og med den lange "nebbet" foran var det veldig enkelt å ta seg i land forfra. Dette gjorde det svært enkelt å kjøre tett inntil svaberg o.l uten fare for at skroget kommer i kontakt med land -altså ingen båt du trenger å "bakke" inn med. I løpet av mine 2 år med båten "bakket" jeg aldri inn med den.

Jeg har selv to små barn og mener at løsningen med inngang gjennom frontruta er mye mer barnevennlig enn å måtte sende barna langs siden på båten.

Ser at båten i annonsen er svært godt utstyrt m/bl.a baugpropell/Wallas og den virker velholdt.

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt behovet for å gå rundt båten på som regel alt for smale dollbord! Dem fleste moderne nyutvikla daycruisere har vindskjermer helt ut i bordet for å få bedre innvendig plass! å komme seg på fordekket er uproblematisk med sikkelig leider og solid luke ivindskjermen! Ser ut som leider mangler på denne båten! Personlig hadde jeg nok laga meg en teakleider som jeg kunne satt opp når cabindøra hadde stått i åpen tilstand på akkurat denne.. som jeg har sakt før så er det ikke noe problem å ha båter uten dollbord, om man planlegger lit. fenderklips som man kan strekke seg til fra fordekk og i bakkant av vindskjerm er meget praktisk!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...