Jump to content

Garmin autopilot etter guide rute


1125ex

Recommended Posts

Jeg har Garmin plottere og autopilot koblet i nettverk på min Barracuda 1125 ex. Hovedplotteren nede er en Garmin 5012, og på fly en 4010. Autopiloten er Garmin GHC 10. Garmin ekkolodd og radar inngår også i nettverket, samt VHF og AIS mottaker.

Systemet fungerer utmerket, både hva angår presisjon og brukervenlighet. Jeg bruker i hovedsak guide funksjonen når jeg skal lage en rute. Så lenge begger plotterene er slått på kjører autopiloten presist etter guidet spor, men så snart jeg slår av plotteren på fly (4010) så vil ikke autopiloten kjøre etter guidet spor. Jeg får ikke lengere fram "aktiver rute til" på autopiloten. Er det noen på forumet som har opplevd det samme, og hva kan eventuelt være årsaken til problemet?

Link to post
Share on other sites

Det stemmer at det ekstern GPS til både 5012 og 4010. Jeg har koblet opp en stk GPS 17x via NMEA 2000 nettverk. Dermed skal den ene GPSen forsyne data til begge plotterene. Det kan opplyses at på alle andre områder fungerer plotterne fulkommet. Både når begge er påslått, eller bare en av dem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...