Roxy Startet 4.September.2011 Link til dette innlegget Startet 4.September.2011 Er det noen som har erfaring med Opplag Tofte ( http://opplagoslo.no/tofte/yacht.php ) ? Fikk ett bra tilbud fra de og lurte på å sette båten der i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Hvis det er Hurumhavna ved Sagene vest av Tofte vil jeg anbefale denne. Jeg ligger der vinterstid med Astor og trives godt her. Havna har overvåkning av nyere dato samt bom i innkjørslen til havna. Kort får du mot depositum for kortet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roxy Svart 4.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Det er lagring i hall (se link webadresse). Sitér dette innlegget Link to post
Kapitan Vertolet Svart 5.September.2011 Link til dette innlegget Svart 5.September.2011 Tror ikke dette har noe med Hurumhavna å gjøre. Det ser ut til å være et firma som bruker de gamle fabrikkhallene på den nedlagte fabrikken "vegg-i-vegg" med Hurumhavna. Jeg er forøvrig enig med Astor om at Hurumhavna er fortreffelig... Sitér dette innlegget Link to post
Halling Svart 7.September.2011 Link til dette innlegget Svart 7.September.2011 (redigert) Hadde båten der vinteren 09/10 (Scand Baltic), aldri mer. Surrehuer og bløffmaker. Kansje ok for mindre båter. Redigert 7.September.2011 av Halling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 7.September.2011 Link til dette innlegget Svart 7.September.2011 Bare for å komplettere tråden litt. Jeg har skrevet om vinteropplag Tofte ved to anledninger: https://baatplassen.no/i/topic/84964-vinteropplag/page__view__findpost__p__1196211 https://baatplassen.no/i/topic/66371-hva-har-du-gjort-med-baaten-i-dag/page__view__findpost__p__1076963 Oppsummert: jeg vil ikke ha båten min der igjen. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
jansentry Svart 7.September.2011 Link til dette innlegget Svart 7.September.2011 Disse har ingen ting med hurumhavna å gjøre, de leier deler av gamle hurumfabrikker. Tar jeg ikke helt feil er det en aktør til på hurum som har innendørs lagring, Holmsbu marine service. Du kan jo alltids snakke med de for å sjekke pris. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 7.September.2011 Link til dette innlegget Svart 7.September.2011 Hadde båten der i fjor vinter og det var helt greit. De oganiserte også service og konservering etc. og hadde båten på vannet uken før påske som avtalt. Båtbransjen er full av surrehuer, og jeg har møtt mange av dem, og opplaget på Tofte er absolutt ikke av de værste. Litt masing må til, men det venner man seg til som båteier. Lå i kald hall pga. størrelsen og skal ha båten der i vinter også. Synes det å ligge inne er veldig ok, mindre skitt og mye mindre å tenke på. Har du fått tilbud på varm hall, ser denne veldig bra ut, så det kan sikker være et godt alternativ. Kaldt inne blir muligens sammen med meg så det kan jo bli hyggelig når vårsola titter frem og polersakene skal frem fra boden. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Janee Svart 7.September.2011 Link til dette innlegget Svart 7.September.2011 Hadde båten der i fjor vinter og det var helt greit. De oganiserte også service og konservering etc. og hadde båten på vannet uken før påske som avtalt. Båtbransjen er full av surrehuer, og jeg har møtt mange av dem, og opplaget på Tofte er absolutt ikke av de værste. Litt masing må til, men det venner man seg til som båteier. Lå i kald hall pga. størrelsen og skal ha båten der i vinter også. Synes det å ligge inne er veldig ok, mindre skitt og mye mindre å tenke på. Har du fått tilbud på varm hall, ser denne veldig bra ut, så det kan sikker være et godt alternativ. Kaldt inne blir muligens sammen med meg så det kan jo bli hyggelig når vårsola titter frem og polersakene skal frem fra boden. Hva må du betale for dette da (kald hall)? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Står på hjemmesiden deres som ligger i første innlegg. 200,- + mva per kvm + løft opp og ned ca. 2.500,- mener jeg det var. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
evolver Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 Er det noen som har erfaring med Opplag Tofte ( http://opplagoslo.no/tofte/yacht.php ) ? Fikk ett bra tilbud fra de og lurte på å sette båten der i vinter. Er i samme situasjon som du var i for et år siden, og vurderer totalopplag der i år... Endte du opp med Opplag Tofte, og var det ok? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 4.September.2012 Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 Jeg har dårlig erfaring og valgte anderledes i fjor. Har hørt både gode og dårlige historier om lagrede båter og biler på Tofte. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Roxy Svart 4.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2012 Nei jeg endte opp i Sandefjord som virker veldig seriøst. Godt fornøyd med de:-) Sitér dette innlegget Link to post
Spica2 Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Opplag Oslo, Tofte. Sjokkerende opplevelse. Etter at båten hadde vært i opplag to vintre med en sommer i mellom, var rekkverket skadet alvorlig. Taksert til 28 000,- Det var ingen fysiske muligheter for at dette kunne skjedd andre steder mens båten var i min varetekt. Likevel var firmaet ved Frode Vium ikke villige til å betale engang mitt assuransetap på 4000,- Dette er så dårlig at jeg vil fraråde båteiere i å bruke dette firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
yamarin5150 Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Sjekk heller ut http://www.grundvikmarina.no holder også på Tofte, Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Flere har dårlig erfaring med Opplag Oslo. Grudtvik Marina er et godt valg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.